    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Samochod na wodor
    Date: Mon, 30 May 2016 22:26:52 +0200

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 10:20:46 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:
    >Nie rozumiem.

    Widze dwie mozliwosci:
    a) lokalny dostawca (nie bede go juz wiecej nazywal dystrybutorem) ma
    wysokocisnieniowa siec do stacji tankowania.
    tak prawde mowiac nie widze wiekszej roznicy w szybkosci
    tankowania z sieci co ma np 200 atm i takiej co ma np 150 atm i -50 C.

    b) lokalny dostawca ma siec nisko czy sredniocisnieniowa, powiedzmy
    10atm, a na stacji jest pompka, ktora podnosi cisnienie do tych 200
    atm.
    No i to pewnie trwa - widac klientom na czasie nie zalezy, bo
    inaczej stacja by miala zbiornik na te 200 atm :-)
    Temperatura tu chyba niewiele zmieni - tzn sam jestem ciekaw na
    ile oplaca sie chlodzic sprezarke/zbiornik koncowy, w zamian osiagajac
    nizsze cisnienie koncowe.

    >Nurek pływa z dwiema takimi na plecach i nic się nie boi. Rekin
    >przegryzł i wybuchło, ale to był tylko film.

    Nurek ma inne zrodla adrenaliny, za to np nie boi sie najechania przez
    ciezarowke.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Sustained_load_crackin
    link nr 3 w zrodlach jeszcze dziala - 12 butli wybuchlo samo, nawet
    bez rekina.
    Nie jest to duzo, biorac pod uwage ilosc na swiecie, ale tez nie zero.

    J.