    Date: Wed, 28 Jan 2015 10:52:52 +0100
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stabilność ESP8266

    W dniu 2015-01-28 o 10:33, Marek pisze:

    > A chyba już wiem, wysyłają polecenie AT, delay oczekując na odpowiedź,
    > po czym sprawdzają bufor odbiorczy uarta... ależ to jest bardzo
    > nieefektywne, zamiast delay procek mógłby robić w tym czasie coś innego.

    No właśnie wiem. ;)
    Dlatego gdybym ja się za to zabierał, to wszystko robiłbym na flagach i
    zdarzeniach. Na przykład wysyłając dane ustawiamy odpowiednią flagę i
    podajemy funkcji w pętli głównej wskaźnik do bufora. Dopóki flaga jest
    ustawiona, nie możemy rozpocząć kolejnego wysyłania, a czyści się ją po
    odebraniu "SEND OK".
    Podobnie można postąpić z "ready" i innymi sygnałami kontrolnymi.
    Sprawdzane byłoby też pojawienie się ">\r\n".
    Oczywiście wszystkie odpowiedzi byłyby odbierane i parsowane "w tle",
    przez funkcję w pętli głównej.

    Nieco problematyczny jest tylko odbiór danych, które mogą się pojawić w
    Sęk w tym, że ciąg danych może składać się z większej ilości linii, więc
    odebranie "\r\n" nie musi oznaczać końca odbioru danych. Trzeba by dać
    instrukcję warunkową, która sprawdza czy linijka po ":" zawiera mniej
    znaków niż "len" - jeśli tak, trzeba by uruchomić specjalny tryb odbioru
    danych, w którym kolejne napływające znaki nie są parsowane jako
    komendy, ale doklejane do końca bufora, aż do pobrania zadanej ilości.