  • Data: 2019-01-27 12:56:08
    Temat: Re: Takie ogłoszonko
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-01-27 o 11:24, Stokrotka pisze:

    > Reguła to już algorytm.
    > Pszełażę pszez dżwi w ciemności -  odruhowo naciskam kontakt - to już
    > algorytm: rusz ręką,  palcami wyczuj wybżuszenie.......

    > NIe, jak wyżej. Algorytm jest stały, wyuczony.
    > Reguła została znaleziona wcześniej.

    > Weszłeś na śliski temat ortografi. Odrużnijmy go od gramatyki, bo w tej
    > wyjątki sa nieliczne, jest dość logiczna.
    > "Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ..." jak napisałam w stopce.
    > NAWYK to zapamiętay algorytm, niestety zapamiętany często z błędem ,
    > pszekręcony, a następnie nażucony pokoleniom potomnym.
> [...]

    Poloniści starają się unormować język polski i to jest wygodne, bo
    upraszcza i ułatwia porozumiewanie się.
    Robią to w poszanowaniu polskiej tradycji i historii, w przeciwieństwie
    do innych samozwańczych "reformatorów" języka.

    Różne grupy społeczne i zawodowe mają własne gwary, które tworzą ich
    tożsamość i hermetyczność.
    Nie powinno to społeczeństwu przeszkadzać, jeżeli tylko ci "różni" nie
    próbują narzucać siłą swojego punktu widzenia stosując obraźliwe epitety
    w rodzaju "ociężali umysłowo" itp.

    WM