eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaTerminal LNG › Re: Terminal LNG
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!pee
    r01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
    rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Terminal LNG
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <0...@g...com>
    <59764862$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <59773227$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <59774f11$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Tue, 25 Jul 2017 16:16:37 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <59774f11$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 79
    Message-ID: <597752c6$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.6.135.72
    X-Trace: 1500992198 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5140 83.6.135.72:54333
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 4072047402
    X-Received-Bytes: 4488
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:39166
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-07-25 o 16:00, WM pisze:
    > W dniu 2017-07-25 o 13:57, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:e4bb0c1a-779f-43a2-a798-0b7ce5b19f7d@go
    oglegroups.com...
    >> W dniu wtorek, 25 lipca 2017 04:20:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    >>>> P.S. czym oni tam ogrzewaja ten gaz, tzn plyn ?
    >>>> Temperatura morza w zatoce nie spadnie ?
    >>>
    >>>> PPS. Silnik cieplny mozna by tam zainstalowac, niech przy okazji
    >>>> regazyfikacji prad produkuje :-)
    >>>> A moze jaka turbine na metan ? tzn taka parowa/pneumatyczna, skoro
    >>>> dysponujemy czynnikiem chetnym do wrzenia i gotowym do wysokiego
    >>>> cisnienia :-)
    >>
    >>> Właśnie jestem na instalacji ponownego skraplania BOGu w terminalu w
    >>> Incheonie.
    >>> Myślisz że LNG to zimny gaz,
    >>
    >> zimna ciecz :-)
    >>
    >>> ale instalacja zaprojektowana na 60C, znaczy to co sobie powoli
    >>> odparowuje to już wcale nie jest zimne.
    >>
    >> Temperatura krytyczna metanu -82 C (191 K) przy 46 bar.
    >>
    >> Powyzej tej temperatury cieczy nie ma, a gaz, ktory odparowuje, ma
    >> tyle, lub mniej - w zaleznosci od temperatury i cisnienia cieczy w
    >> zbiorniku.
    >> Jesli masz +60C - to musi byc podgrzane juz po odparowaniu.
    >>
    >> A moze to temperatura po sprezarce ?
    >>
    >> P.S. Cos mi w tych danych smierdzi ... jesli wezmiemy litr LNG -162C,
    >> masa ok 0.45kg, podgrzejemy do -82C, cisnienie sie zrobi 46 bar,
    >> podgrzejemy do -81C i odparujemy - cisnienie powinno pozostac ok 46 bar.
    >> Potem podgrzejemy do 20C - to cisnienie powinno wzrosnac do ok 80 bar
    >> (191->293K).
    >> I mi wychodzi z 10x za malo - gestosc metanu w normalnych warunkach to
    >> 0.66 g/L.
    >>
    >> Albo ma duze odstepstwo od gazu idealnego, albo w temperaturze -81C
    >> gestosc cieczy jest znacznie mniejsza.
    >> Ale jakos podobnie jest dla innych gazow.
    >>
    >>> A to co trzeba odparować siłą, to oczywiście, napędza turbinę.
    >>
    >> Tak sie zastanawiam, czy dobrze pomyslalem z ta turbina ... z jednej
    >> strony az sie prosi skorzystac z takiego powiekszenia objetosci, z
    >> drugiej ... a jesli to kosztem dostarczonego ciepla ?
    >> Z trzeciej - to cieplo moze byc odpadowe/z otoczenia, skoro wystarczy
    >> nam -160C, z czwartej - w rurociagu odbiorczym chyba wysokie, w
    >> jamalskim ponoc 80 bar ...
    >>
    >> Ale silnik cieplny mi sie ciagle podoba.
    >> Byc moze polaczony z jakas chlodnia czy fabryka lodu - jest port, to
    >> rybom sie przyda zimno i lod :-)
    >>
    >> P.S. Doczytalem sie, ze w Baltyku ponoc woda za zimna, i odparowanie w
    >> naszym gazoporcie nie bierze wody z morza ..
    >>
    >
    > Najlepiej popatrzeć na wykres TS dla metanu (czynnik chłodniczy R50)
    >
    > http://1.bp.blogspot.com/-EWotFeUjU8I/TzQ4SG9oArI/AA
    AAAAAACGA/q8yZ0x0QHCw/s1600/methane+-+Ts.png
    >
    >
    > Izobary mają kolor czerwony i jednostki w barach.
    > Resztę krzywych opisano na wykresie.
    > W obszarze cieczy i pary izotermy pokrywają się z izobarami, więc zwykle
    > dostarczanie ciepła odbywa się izobarycznie i izotermicznie, inaczej
    > zbiornik nie wytrzyma wzrostu ciśnienia.
    >

    Jeżeli ciekły metan zamkniemy w szczelnym wytrzymałym naczyniu i
    zaczniemy podgrzewać to będzie wtedy przemiana izochoryczna oznaczona na
    wykresie TS zieloną linią.


    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: