  • 171. Data: 2013-03-01 09:07:28
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-28 22:31, R2r pisze:
    > No co Ty?! Nie znasz się! :-)

    No nie znam się :) To tylko eksperymenty garażowe :) Brałem
    też czynny udział w podobnych eksperymentach w czasach kiedy
    pojawiły się w Polsce H4 i zaczęły się przeróbki z R2. Tyle,
    że tam źródło światła było niewiele silniejsze (w porównaniu).
    I tak się kończyło reflektorami/wkładami homologowanymi do H4,
    a nie wydumkami z adapterami itd. Oczywiście niektórzy korzystali
    z takich patentów, ale to jak teraz, tylko skutki były mniej
    szkodliwe dla innych.

    > Przecież powyżej linii odcięcia jest ciemność absolutna. ;-)

    To oczywista oczywistość - widać to gołym okiem ;)

  • 172. Data: 2013-03-01 09:43:29
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-01 09:07, Artur Maśląg pisze:

    > To oczywista oczywistość - widać to gołym okiem ;)

    Widać? Nie widać? :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 173. Data: 2013-03-01 21:44:16
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-02-26 10:41, R2r pisze:

    > Wyjaśnisz, dlaczego powyżej "linii odcięcia" oryginalnych reflektorów
    > przeznaczonych do źródeł D2S jest dużo ciemniej niż w przypadku
    > reflektorów przeznaczonych do źródeł halogenowych (nawet tych
    > soczewkowych, co to podobno są w ogóle takie same w obu przypadkach)
    > wyposażonych w wynalazki "ksenon dla halogenów"?

    złudzenie?
    poniżej linii jest po prostu jaśniej?

    > rozprowadzają światło po ziemi dużo szerzej niż drugie? Dlaczego
    > reflektory halogenowe nie mają wyraźnej i długiej poziomej granicy
    > światła i cienia po prawej stronie w przeciwieństwie do reflektorów
    > ksenonowych?

    sądzę, że raczej wypadałoby porównać kształt wiązki
    reflektora halogenowego a następnie halogenowego degradowanego palnikiem
    xenon.

    być może, wyjedzie na to, że wiązka ma kształt identyczny
    i skończy się pieprzenie.

  • 174. Data: 2013-03-01 22:08:47
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-01 21:44, nazgul pisze:

    > złudzenie?
    > poniżej linii jest po prostu jaśniej?

    Przeczytaj ze zrozumieniem pytanie. O żadnym złudzeniu nie ma mowy.

> [...]
    > xenon.
    >
    > być może, wyjedzie na to, że wiązka ma kształt identyczny

    Następny co uważa, że wszystko sprowadza się do kształtu wiązki...
    Pieprzenie to się skończy jak któryś z domorosłych genialnych
    konstruktorów śmietnikowych przedstawi wyniki pomiarów fotometrycznych
    swoich samoróbek. Ale nie przedstawi więc "specjaliści" co to
    rozmontowali wiele lamp i to jest dla nich podstawą do uważania się za
    eksperta będą dalej pieprzyć...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 175. Data: 2013-03-01 22:32:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Feb 2013, R2r wrote:

    > Mówisz, że mogę bezkarnie wyrobić sobie pieczątkę np. diagnosty albo np.
    > znanego lekarza?

    Hm, ciekaw jestem.
    270 KK zawiera potencjalną pułapkę przez "czyni przygotowania", nie
    wiem czy dopuszczalne jest rozszerzenie tego na samo podrobienie.
    Co do litery przepisów, "samoistna" karalność za stworzenie zapisali
    za podróbki pieniędzy i dokumentów które reprezentują wartość materialną
    (weksel, faktura, zobowiązanie do zapłaty)

    > Aha, użycie było, skoro znaki zostały odciśnięte na reflektorze.

    No i tu jest zagwozka - czy "znak homologacji" to ma być
    pieczątka (która takim znakiem nie jest!) czy jej odbicie :)

    > Te znaki to
    > imho poświadczenie pewnego stanu prawnego, który jest niezgodny z prawdą.
    > Czyli to tak jakbym sobie tymi pieczątkami coś tam podstemplował...

    Zgadza się.
    Ale 270KK zawiera "w celu użycia za autentyczny", i teraz trzeba
    wyjaśnić to co napisałeś o odciśnięciu :)
    Nie wiem, nie chce mi się :D

    pzdr, Gotfryd

  • 176. Data: 2013-03-01 22:39:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Mar 2013, nazgul wrote:

    > złudzenie?
    > poniżej linii jest po prostu jaśniej?

    Dobrze, ale to złudzenie sprowadza się do faktu, że "podrobiony"
    reflektor powinien powodować to samo złudzenie.
    Powoduje?

    Znaczy powyżej linii odcięcia powinno być tak samo ciemno, jak
    przy zwykłym reflektorze ze zwykłą żarówką (albo ciemniej o czym
    niżej), a nie proporcjonalnie jaśniej, jak można oczekiwać po
    włożeniu jaśniejszego źródła swiatła do reflektora *nie* zapew-
    niającego większego wyciemnienia.
    O ile rozumiem sedno problemu, tam ma przypadać tyle samo
    luksów (co w zwykłym reflektorze), a nie tyle samo procent światła
    żarówki.
    Biorąc pod uwagę założenie pewnej degradacji różnych cech
    reflektora w czasie, w nowym należałoby oczekiwać, że fizycznie
    powinno być w tej strefie ciemniej, a nie tylko w wyniku
    kontrastu i spowodowanego tym złudzenia.
    Po to, aby za pięć lat nie było jaśniej niż w "zwykłym".

    pzdr, Gotfryd

  • 177. Data: 2013-03-02 01:09:38
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    Artur,

    > No nie znam się :) To tylko eksperymenty garażowe :) Brałem
    > też czynny udział w podobnych eksperymentach w czasach kiedy
    > pojawiły się w Polsce H4 i zaczęły się przeróbki z R2. Tyle,

    Podsumowując
    - zaczynasz zauważać że nie znasz się i jest to dobre spostrzeżenie. Ale
    zawsze można wyrównać wiedzę prowadząc ekperymenty lub czytając różne
    materiały. Polecam forum hidplanet.com. Można się dużo dowiedzieć, ludzie
    dyskutują o konkretach, nie zauważyłem by jakakolwiek dyskusja kończyła się
    "pokaż pomiary". Raczej każda się zaczyna - pokaż zdjęcia "beamshot". Osoba
    zorientowana w technice oświetleniowej jest w stanie ocenićna podstawie
    dobrego zdjęcia czy światło jest ok.

    - eksperymenty robiłeś 20 lat temu z reflektorami H4, i co można zauważyć
    zdobyłeś cenną wiedzę jednak trudno ją ekstrapolować na nowoczesne
    konstrukcje projektorów (w ogóle na konstrukcje projektorów nawet te sprzed
    20 lat)

    - robiłeś również test wsadzając palnik xenonowy H4 do reflektora H4 i
    doszedłeś do słusznych wniosków, że to jest dno i wodorosty i nie nadaje się
    na ulicę. Zgadzam się z tym. Szkoda, że nie posiadasz garażowych zdjęć, bo
    mogłoby to być ciekawe - każdy coś by się dowiedział i mógł stwierdzić że to
    nie działa. Zdjęcie wiązki to podstawa do dyskusji i formułowania wniosków.
    Ja również robiłem takie doświadczenia i w moim przypadku to nie zadziałało.
    Przyczyn jest kilka:

    1. Żarówka halogenowa H4 jest wykonana precyzyjnie - chodzi tu o przesłonę
    nad żarnikiem mijania. Przesłona osłania odpowiedni kąt (ZTCP
    180stopni -15stopni na asymetrię). W palnikach xenon ta przesłona jest
    wielka aby otulić z odstępem całą żarówkę. Dodatkowo w tej przesłonie jest
    prostokątna szczelina z tyłu. Przesłona nie spełnia standardów. Przesłona
    jest przy tym ruchoma aby realizować funkcję światłą drogowego. Ruch jest
    tak nieprecyzyjny i zakrycie tak niedokładne, że na mijania wpada wiele
    wiązek które nie powinny wpaść
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18300
    Te wiązki oślepiają. W moim doświadczeniu takie rozwiązanie w ogóle się nie
    sprawdziło ale być może są lepiej skonstruowane reflektory H4 i palniki
    xenon H4, i zadziała to lepiej. Należy opierać się na konkretnych
    wdrożeniach i zdjęciach strumienia.

    2. Reflektory H4 są przestarzałe i zwykle nie dają precyzyjnego formowania
    wiązki. To co się mieści w normach dla żarówki halogen, zaczyna oślepiać
    przy xenonie (nawet przy dobrej przesłonie i ognisku)

    - w oparciu o swoje doświadczenia z H4 ekstrapolujesz wyniki na wszystkie
    przeróbki - również wsadzenia dobrze zogniskowanego palnika do soczewki
    halogenowej formującej identyczną wiązkę jak xenon. Jednak nie masz ku temu
    żadnych podstaw ani doświadczeń. Trudno określić na jakiej podstawie
    formuujesz swoje tezy - brak źródeł. Tezy są błędne.

    Realia są takie, że producenci:
    1. Są oszczędni i produkują identyczne soczewki i całe lampy w wersji
    halogen i xenon. Przykład to skoda roomster i Fabia2 - po wsadzeniu dobrego
    palnika H7 otrzymujemy identyczną wiązkę i funkcjonalność jak w reflektorze
    bixenon D2S Hella.
    2. Sprzedają xenony za grubą kasę, więc w materiałach reklamowych piszą, że
    to są zupełnie inne lampy. Większość ludzi którzy nie sprawdzili w praktyce
    łykają to jak pelikany a to co przeczytali powielają na forach. Zgadzam się,
    że wsadzenie xenona do H4 to jest syf, ale wsadzenie palnika H7 do
    projektora Hella daje efekt identyczny jak w fabrycznym xenonie.Jakość
    przeróbki zależy od jakości chińskiego palnika, ale jeszcze nie spotkałem
    się aby taki projektor oślepiał (a trochę takich eksperymentów zrobiłem)

    > To oczywista oczywistość - widać to gołym okiem ;)

    Wydaje mi się że nie znasz też trendów a wręcz standardów projektowania
    nowoczesnych świateł mijania w technologii soczewkowej. Obecnie soczewki
    wykonywane są tak aby poza linią odcięcia celowo było światło służące do
    oświetlania znaków oraz aby samochód widoczny był również gdy oko osoby
    jadącej z przeciwka znalazło się poza linią odcięcia. Projektanci
    wykorzystują różne metody, przykład zobaczysz tutaj
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17248.Nowoczesne.r
    eflektory
    oraz tu
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/15581.Rozczepienie
    .wiazki.w.soczewce

    Krytykujesz z góry moje doświadczenia, nie odnosząc się do konkretów. Na
    przedstawioną wiązkę nie jesteś w stanie nic powiedzieć, zasłaniając się
    "przedstaw wyniki".

    Ta dyskusja jest jałowa w tym sensie, że Cię nie przekonam. OK, nie muszę,
    nie mam ani potrzeby ani celu. Jednak może ktoś na grupie przeczyta i coś
    się dowie, powiększy swoją wiedzę. Z racji tego, że prowadzę stronę o
    technice oświetleniowej, sporo ludzi pisze do mnie na maila i przedstawia
    swoje doświadczenia i zdjęcia rozebranych soczewek. Takich których nie
    znałem. Dużo się dowiedziałem. To mnie podbudowuje, że ludzie w PL coś
    robią, analizują, badają. Tu w dyskusji również kilka osób pisze rozsądnie
    (np vienioo)

  • 178. Data: 2013-03-02 09:24:27
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-03-01 22:08, R2r pisze:

    > Przeczytaj ze zrozumieniem pytanie. O żadnym złudzeniu nie ma mowy.

    mierzyłeś fotometrycznie? czy organoleptycznie?

    > Następny co uważa, że wszystko sprowadza się do kształtu wiązki...

    no to konkretnie do czego?
    dotychczas padał argument, że źródło światła w HID ma inną geometrię niż
    np H1 i nie nadaje się do odbłyśnika od H1.
    jak było widać na załączonych przez Arbitra obrazkach, to nieprawda.

> [...]
    > swoich samoróbek. Ale nie przedstawi więc "specjaliści" co to
    > rozmontowali wiele lamp i to jest dla nich podstawą do uważania się za

    a w czym Twoje pieprzenie jest lepsze do mojego?
    lubisz pomiary fotometryczne?
    to je pokaż

  • 179. Data: 2013-03-02 09:33:48
    Od: nazgul <x...@w...pl>

> [...]

    > O ile rozumiem sedno problemu, tam ma przypadać tyle samo
    > luksów (co w zwykłym reflektorze), a nie tyle samo procent światła

    ok
    czyli tak jak pisałem wcześniej niejaki "to" uzasadnił słusznie
    że xenony dają inny kształt wiązki niż Hx
    Mi po prosu nie podobała się argumentacja, że fotony z Hx rozchodzą się
    w reflektorze inaczej niż fotony z HID.

  • 180. Data: 2013-03-02 09:45:54
    Od: R2r <b...@a...pl>

> [...]
    > za podróbki pieniędzy i dokumentów które reprezentują wartość materialną
    > (weksel, faktura, zobowiązanie do zapłaty)

    A recepty? A zaświadczenia (np. ktoś fałszuje orzeczenie lekarskie aby
    móc to czy tamto)?

    > No i tu jest zagwozka - czy "znak homologacji" to ma być
    > pieczątka (która takim znakiem nie jest!) czy jej odbicie :)
    A np. fałszywy nr VIN? :-)

    > Zgadza się.
    > Ale 270KK zawiera "w celu użycia za autentyczny", i teraz trzeba
    > wyjaśnić to co napisałeś o odciśnięciu :)
    > Nie wiem, nie chce mi się :D

    Ja tu widzę analogię do odciśnięcia pieczątki...
    Ale może się mylę? :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __