eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaWielkość kół w wielkich wywrotkach. › Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <pcs0v0$ptj$1@node2.news.atman.pl> <HBhIC.47527$jK6.11917@fx13.ams1>
    <z1zjngiqgkgu$.144iwkqjzslup.dlg@40tude.net>
    <AkpIC.123238$lj.57646@fx05.ams1>
    <5af2b894$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <xbzIC.51033$hf4.32721@fx19.ams1>
    <5af2cd36$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
    <beAIC.47743$jK6.4018@fx13.ams1>
    In-Reply-To: <beAIC.47743$jK6.4018@fx13.ams1>
    Subject: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Date: Wed, 9 May 2018 13:04:45 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 27
    Message-ID: <5af2d5ce$0$602$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.57.176
    X-Trace: 1525863886 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 602 83.26.57.176:59062
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40874
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:beAIC.47743$j...@f...ams1...
    On 2018-05-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>> wyczytalem, ze pompuje sie te opony do 100-150psi, czyli 7-11
    >>>> atm.
    >>>> To zdaje sie wiecej niz tiry, wiec i nacisk na podloze wiekszy.
    >
    >>>No a na jaką powierzchnię się to rozkłada?
    >
    >> Cisnienie powietrza w oponie odpowiada cisnieniu nacisku na grunt.

    >Przeciez to nie lateksowy baonik o wysoce elastycznych ściankach, a
    >dość
    >sztywna konstrukcja ze wzmocnionymi brzegami.

    Przy 900t nacisku nie jest juz sztywne ;-)

    >Dodatkowo ciśnienie w
    >oponie może być przecież wyższe niż wynika z cięzaru pojazdu.

    Moze, ale na drodze jednak opona troche siada.
    Idealny walec na plaskiej powierzchni ma pole styku zero, wiec pod
    byle naciskiem sie kawalek rozplaszczy tak, ze cisnienia po obu
    stronach bieznika beda rowne - plus/minus sztywnosc gumy.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: