    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wzmacniacz operacyjny się wzbudza
    Date: Mon, 2 Dec 2019 21:02:05 +0100

    10/pa0rdt-Mini-Whip-1.jpg

    10/pa0rdt-Mini-Whip-3.jpg

    Trudno żeby nie działała jak to są tylko dwa wtórniki.

> [...]
    > wchodzi na wejście przez dzielnik R3/R4. Środek tego dzielnika trzeba
    > połączyć z masą przez dwa kondensatory, ceramiczny i elektrolityczny, i
    > dopiero stąd dać opornik do wejścia opampa. Potencjał zasilania zależy
    > od poboru prądu przez opamp, i masz sprzężenie zwrotne.
    > 2. Ten sam problem z ustawianiem punktu pracy FETa. Tu nawet są
    > oporniki, ale kondensatora brak.
    > 3. W układzie zasilania części "górnej" są cewki i kondensatory. Warto
    > zepsuć dobroć tych układów wstawiając kilkudziesięcioomowy opornik.
    > 4. Jeśli nie pomoże, dodałbym jakiś elektrolit filtrujący napięcie

    To raczej nie pomoże, p1 tak bo ograniczy syf na wejściu, głównym
    powodem wzbudzania się jest tragiczne prowadzenie ścieszek wej+ i wyjścia.
    To co można robić przy mcz tutaj nie przejdzie ze wzgledu na pasmo wzm.
    Układ trzeba zaprojektować od nowa, wejścia muszą być proste i krótkie
    Pod scalakiem seperacja z odcinka masy pomiedzy wejściami i wyjsciem.
    Potencjometr dać po stronie wyjścia bo robi za antenę nadawczą.

    --
    Janusz