  • Data: 2019-12-03 20:55:11
    Temat: Re: Wzmacniacz operacyjny się wzbudza
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmaildotcom> wrote:

    > 1. Fatalny sposób ustawiania punktu pracy wzmacniacza. Syf z zasilania
    > wchodzi na wejście przez dzielnik R3/R4. Środek tego dzielnika trzeba
    > połączyć z masą przez dwa kondensatory, ceramiczny i elektrolityczny, i
    > dopiero stąd dać opornik do wejścia opampa. Potencjał zasilania zależy
    > od poboru prądu przez opamp, i masz sprzężenie zwrotne.

    Coś takiego?

    http://www.chmurka.net/r/usenet/whip-amp/amp2.png

    Jak teraz policzyć stałą czasową wejściowego HPF? Którą rezystancję wziąć
    pod uwagę? Samą R6, czy R6 + (R3 || R4)? Intuicja podpowiada, że samą R6
    (przy wybranych wartościach będzie 226 Hz, z wyłączonym HPF 10 Hz).

    > 2. Ten sam problem z ustawianiem punktu pracy FETa. Tu nawet są
    > oporniki, ale kondensatora brak.

    Gdzie dokładnie powinien być ten opornik?

    > 3. W układzie zasilania części "górnej" są cewki i kondensatory. Warto
    > zepsuć dobroć tych układów wstawiając kilkudziesięcioomowy opornik.

    Wstawić go w szereg z L1?

    > 4. Jeśli nie pomoże, dodałbym jakiś elektrolit filtrujący napięcie
    > zasilania w górnej części.

    To już jest, 100uF (w nowej wersji zmieniłem na 220uF, a C6 na 100uF,
    żeby nowy C13 -- 22uF -- był mniejszy od nich, ale rozsądnie duży).