  • Data: 2019-12-04 13:56:11
    Temat: Re: Wzmacniacz operacyjny się wzbudza
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-12-04 o 10:36, Queequeg pisze:

    > Dzisiejsze op-ampy chyba nie mają już tego problemu i dopóki wyjście się
    > nie nasyci, to pracują liniowo?

    Były i są dwa tematy - nasycenie wyjścia i zakres napięcia na wejściach.
    Współczesne nie rail to rail są chyba pod tym względem niewiele lepsze
    od starych.

    Rail to rail nie jest za free.
    Na wejściu - trzeba robić dwa układy i pojawia się strefa ich (płynnego)
    przełączania.
    Na wyjściu - trzeba zrezygnować z końcówki z wtórnikami. Nie wiem jak w
    przypadku końcówki MOS, ale rozrzuty napięcia przełączania bramki chyba
    utrudniają zrobienie wyjścia w postaci wtórników żeby było rail to rail.
    Ale kto wie. Absolutnie nie jestem na bieżąco.
    P.G.