  • Data: 2019-12-04 10:18:15
    Temat: Re: Wzmacniacz operacyjny się wzbudza
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-12-03 o 22:42, Queequeg pisze:

    > Będzie lepiej? Masz / macie jakieś sugestie?

    Najłatwiej się takie problemy rozstrzyga na swoim biurku a nie
    korespondencyjnie.
    Ja bym na starej płytce próbował dojść z urządzeniem do ładu
    (szczególnie, że to chodzi o nieduże częstotliwości) i dopiero potem
    robił nową z założeniem, że jak na starej jest OK ta na lepiej zrobionej
    będzie OK z zapasem.
    Zapewne jednym z moich ruchów byłaby zamiana wzmacniacza na taki o
    paśmie 1MHz i nie rail to rail.

    Dawno, dawno temu - jakoś przełom podstawówki i liceum przerabiałem mój
    woltomierz tranzystorowy na (jedyny jaki miałem) wzmacniacz operacyjny
    (ULY741). Całość zasilana z jednej płaskiej baterii.
    Chodzi mi o to, że mimo, że to nie był rail-to-rail to w praktyce udało
    mi się znaleźć około 1,5V przedział liniowej pracy (nie było to
    symetrycznie względem zasilań, ale nie pamiętam od której strony było
    dalej).
    Stosując taki 'zwyły' OpAmp rozważyłbym też nie obniżanie napięcia aż do 5V.
    Tak sobie wyobrażam co ja bym próbował, ale nigdy się analogówką za
    poważnie nie zajmowałem.
    P.G.