  • Data: 2018-03-12 22:52:08
    Temat: Re: Zmniejszenie mocy PC
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Mar 2018 22:11:53 +0100, Sebastian Biały wrote:

    > Tak na marginesie: czy H110 to będzie najgorszy (najoszczędniejszy)
    > chipset na rynku pod ten cpu? 6W na sam chipset to nie jest dużo. A może
    > patrze na złych chipset i to M ma znaczenie? Intel nie przyznaje się do
    > H110TM ani H110M.

    Mylisz oznaczenie płyty głównej/symbol producenta z oznaczeniem chipsetu.
    Ta płyta jest właśnie na H110 czyli tym najtańszym z możliwych.

    Pamiętaj, że obecne chipsety należy traktować jak mostki południowe w
    starej nomenklaturze (tej z architektury Core2 np), bo wszystko to za co
    był odpowiedzialny mostek północny znajduje się od dawna w procesorze.

    > Czyli że CPU pobiera w idle mniej niż 4W :) ?

    Trudno tak na prawdę powiedzieć jak rozkłada się budżet mocy w tym
    zestawie, ale na pewno chipset nie ciągnie deklarowanych przez producenta
    maksymalnych 6W. Jego radiator jest ledwie letni. Jak bym miał strzelać,
    to raczej poniżej 1W w idle. Gro na pewno zjada procesor.

    > Z tym H110 jest taka sprawa że jest troche płyt w cenie niewiele
    > większej niż 100zł. Zakładając że mam w domu wolnego G4400 to byłby
    > interesujący eksperyment. Mam jednak ciągle wrazenie że H110 to
    > niekoniecznie to samo co na Twojej płycie.

    Patrz wyżej. Tylko nie zapomnij o jednym fakcie. Ty planujesz płytę ze
    zwykłym zasilaczem. Te zasilacze, szczególnie tanie i wystarowane małym
    obciążeniem mają bardzo nędzne sprawności. Rzędu poniżej 60% przy 10-20W
    mocy oddawanej.

    Ja natomiast proponuję Ci rozwiązanie, które po pierwsze da Ci
    możliwość dobrana bardzo sprawnego jedno napięciowego zasilacza (19V).
    Bardzo to znaczy grubo powyżej 90% przy Twoim typowym obciążeniu. W
    chwili jak to piszę, z mojego zasilacza 19V zasilane są trzy komputery:
    router z wspomnianym wcześniej N3160, serwer z celeronem G4560 i mój
    komputer z celeronem G4600. Do tej switch 8 portowy. Całość wciąga z sieci
    36W :)

    Tomek