  • Data: 2019-06-17 18:55:36
    Temat: Re: a takie tam ...
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-06-17 o 17:05, J.F. pisze:

    > Ale za to wiedzieli co chca zaprojektowac i jak.

    Zupełnie inaczej projektowali starzy fachowcy,
    inaczej się projektuje obecnie.
    Po pierwsze wzrosły wymagania i obowiązujące techniczne parametry.
    Zmieniły się rynki zbytu, gdzie trzeba konkurować z nowymi państwami
    również niską ceną.
    Technologia też jest inna, a układy sterowania są na programowanych
    mikroprocesorach w standardzie.

    > Tylko widzisz - taka np produkcja ukladow scalonych.
    > Zaczelo sie od sciezek ... chyba z 50um, potem 10um, 2um, 1um,
    > ... teraz mamy 20nm, 16nm, 10nm ... czego uzytecznego chcesz sie nauczyc
    > w przemysle,
    > ktory sam szuka rozwiazania na znacznie mniejszy rozmiar niz teraz uzywa  ?
    >
    > A czego sie dowiesz na uczelni, jesli tam wykladowca ostatnio robil 50um ?
    >
    > Niestety - to jest miejsce pomiedzy - tzn trzeba sie zatrudnic w
    > przemysle robiacym maszyny do robienia ukladow scalonych, dokladniej w
    > dziale R&D.

    Do pierwszej linii postępu technologicznego nam daleko.
    Układów scalonych nie robimy od dawna, więc zacznijmy od podstaw a nie
    od mitycznej górnej półki.
    Pracowałem na uczelni, skąd potem trafiłem do przemysłu, więc znam
    problem z obydwu punktów widzenia.
    Kadra inżynierska nie wie jak korzystać z teorii w praktyce, bo nikt nie
    wie na uczelni, lub nie jest zainteresowany w tym, jak ich można tego
    nauczyć, niestety.

    > A za tym idzie jeszcze cala masa innych czynnikow - kiedys ten uklad
    > mial 50 tranzystorow, potem 5 tys, potem 50 mln, potem 500 mld ... i
    > metody projektowania tez musza byc inne.
    > I znow gdzies na pograniczu uczelni i przemyslu ...

    Zapewniam Cię, że nie to będzie ich głównym problemem, jakie ścieżki ma
    układ scalony.
    W pracy będą ciągle spotykali nowinki techniczne takie, o których
    uczelnia nigdy nie słyszała i musi umieć sobie z tym poradzić.

    WM