  • Data: 2019-06-17 17:57:38
    Temat: Re: a takie tam ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik 4kogutek44 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Gowno ten ojciec umial i w zwiazku z tym gowno przekazal synom. Zeby
    >cos stworzyc trzeba miec przede wszystkim talent.
    >Na zachodzie do rewolucji przemyslowej 90% ludzi pracowalo w
    >rolnictwie.
    >W Polsce za koniec feudalizmu przyjeto wrzesien 1939 roku.

    Chyba troche przesadziles. Formalnie to jednak raczej 1864, w
    zaleznosci jeszcze od zaboru.
    Przy czym koniec feudalizmu nie oznacza zmian proporcji zartudnienia -
    ludzie ciagle jesc musza, a rolnik aby obrobic wiecej pola potrzebuje
    maszyn.
    A na powszechne maszyny jeszcze troche za wczesnie, no i silnika
    spalinowego jeszcze nie wymyslono.
    No, mogl byc traktor parowy.

    >Co mogl przekazac synom wyzwolony niewolnik ktory cale zycie robil to
    >samo?

    No - stolarke, kowalstwo.

    >Jak bylem mlody i piekny to pracowalem w prlowskim przemysle
    >maszynowym.
    >Rdzen kadry robotniczej stanowili chloporobotnicy. Jak tylko odbili
    >karty to w szatni robili flaszke, potem poprawiali.
    >Nie wiem jakimi byli rolnikami ale jako robotnicy mogli wykonywac
    >najprostsze nie wymagajace myslenia prace.

    Przede wszystkim nie mieli duzo pola.
    Raz, ze statystyka na wiele nie pozwalala - trzeba bylo dopiero wyslac
    wiekszosc spoleczenstw do miast i przemyslu,
    dwa, ze tych co mieli, to wladza ludowa rozkułaczyła.

    >Wiem co pisze bo pracowalem w technologii, w kontroli jakosci i jako
    >konstruktor.

    No ale jednak te maszyny byly robione ..

    A tu sobie zobacz jak to wyglada bez feudalizmu ... formalnego
    https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Famine_(Ireland)

    polski opis jest daleko ubozszy
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wielki_g%C5%82%C3%B3d_
    w_Irlandii_(1845%E2%80%931849)