    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dłubiecie w czasach zarazy?
    Date: Fri, 3 Apr 2020 19:53:13 +0200

    On 03/04/2020 19:25, Adam wrote:
    > To się spytam: ile czasu zabiera wymerdanie takiego kawałka plastiku? Bo
    > na wtryskarce to chyba ułamek sekundy.

    Typowa obecnie, produkowana chyba na całym świecie, przyłbica Prusa
    RC2/3 to około 3h przy zwykłej drukarce na *jedną*. Można, przy
    odpowiedniej regulacji, kombinacji itd itp, dojśc do nieco powyżej 1h.
    Możesz poświęcić jakość, posiadać większe silniki, lepszy sterownik itd
    itp. Trudno odpowiedzieć na pytanie ile to czasu zajmuje bo jest sporo
    parametrów. Ja jestem w stanie zejśc do 2:10 i to jest kres, poniżej
    mechanika się nie wyrabia. Ale i tak ustawiam na 3h bo wtedy wychodzą
    znacząco solidniejsze.

    > Ma sens rzeźbienie na drukarce?

    Najwidoczniej ma skoro szpitale żebrają o nie wszędzie gdzie się da, a
    janusze biznesu robią kasę na drukowanych:

    https://allegro.pl/oferta/przylbica-ochronna-maska-o
    slona-twarzy-pvc-fvat-9108098862

    Prawda jest taka że puszczasz rano o 8 i o 22 masz kilka sztuk. "Samo
    się robi", jak już masz wprawę to całość uwagi jaką poświęcasz to jakieś
    naście minut na dobę.

    Za chwile będzie pewnie zapotrzebowanie na zawory i przelotki do masek z
    Decathlona.

    Nie wiem ile czasu twało by wydłubanie formy do takich zaworów czy
    przyłbic, ale jakoś nie widzę aby ktoś produkował wtryskowo na fali
    zapotrzebowania. Jak jakieś firmy produkują ale to jakaś taka samoróbka
    i rękodzieło. Wtrysków nie widzę.