    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przetwornica DC-DC
    Date: Tue, 19 May 2020 14:58:13 +0200

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Z jednej strony tak, a z drugiej jeżeli będzie to pracowało na małym
    > ułamku mocy to chyba efekt będzie taki sobie.

    Tzn. jaki? Kontroler się wyłączy i tylko będzie doładowywał paczkami
    ubytki napięcia na kondensatorze wyjściowym. Opampy mają duże PSRR
    i nawet nie zauważą zwiększonych tętnień.

    > No właśnie o czymś w tym rodzaju pomyślałem. Może niekoniecznie na tym
    > kontrolerze (jakoś niespecjalnie przypadł mi do gustu, chociaż wiem że
    > go lubisz, a w realizacji jak na razie tylko jeden padł - od bardzo
    > bliskiego pioruna).

    384x to przede wszystkim cała masa dziwnych elementów dyskretnych
    dookoła. Jak nie oszczędzasz każdego centa, to po co się w to w ogóle
    pchać? Dla porównania zobacz sobie np. TPS54302 -- ideał, potrzebuje
    tylko kondensatora 100n i dzielnika do ustalenia VOUT.

    > SEPIC - w układzie step-up ma to jakieś zalety?

    Tak jak pisał Roman, możliwośc wyłączenia. Zastosowałem to rozwiązanie w
    zasilaniu wzmacniacza klasy D, który miał "jedynie" 36mA prądu jałowego.
    SEPIC na TPS61175 rozwiązał sprawę od ręki.

    Poza tym na płytce SEPIC od flybacka różni się dokładnie jednym
    kondensatorem. Są fajne gotowe dławiki sprzężone, ja używam takich:

    https://www.digikey.com/product-detail/en/bourns-inc
    /SRF1260-330M/SRF1260-330MCT-ND/2458592

    Pozdrawiam, Piotr