    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: synteza FM
    Date: Thu, 7 Sep 2017 23:00:21 +0200

    news:59b16fe4$0$641$65785112@news.neostrada.pl...
    > a sa i bardziej naturalne
    > https://youtu.be/F3rrjQtQe5A?t=218
    > https://youtu.be/t1DvXBOkO5M?t=177
    >
    > To tez FM, czy generowane inna metoda ?

    Na moje "oko", znaczy się ucho, lepiej zrobiony FM - w dźwięku są cechy,
    które są charakterystyczne dla FM. Jestem słuchowcem i bardziej mi to do FM
    pasuje.

    > Dzwiek tradycyjnych instrumentow raczej nie powstaje w sposob chocby
    > zblizony do tych metod.
    >
    > A moze to tylko przypadkowa zbieznosc wrazen sluchowych ?

    Jak dobrze zrobisz syntezę, to może być trudno odróżnić. Inna sprawa, że nie
    zawsze jest to robione na tyle dobrze, nieraz sztuczność dźwięku
    przygważdża. Ale niekiedy podziw za wrażenie.
    Zresztą, można zrobić Wavetable dokładnie z dźwiękami jak w syntezie i wtedy
    odróżnić może nie być możliwe.
    Swego czasu słuchałem bardzo dużo - miałem kupioną za niewielkie pieniądze
    płytę z kilkuset MB MIDI, a na karcie (Genius SM16IE) jeszcze nie miałem
    dołożonego modułu WaveTable (1 MB próbek) i wszystko leciało z syntezy FB
    (a-la AdLib). Różne moduły (wystarczyły mi dwa, aby to stwierdzić) różnie
    grały.
    Byłem w stanie sporo wyłowić z dźwięku.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,