  • Data: 2019-08-08 16:34:45
    Temat: Re: ustawianie geometrii xsara picasso i podobne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5d4c1ad9$0$525$6...@n...neostrada.
    pl...
    >regenerowałem wahacz. sam go wyjmowałem i montowałem. Niby trzeba
    >ustawiać zbieżność. no to zamontowałem urządzenie diy z laserami na
    >koła przednie i w zasadzie tylko sprawdziłem że koła są minimalnie
    >zbieżne i tyle. auto jeździ prosto jak jeździło przed naprawą
    >wahacza. ale tak już

    A jak jedzie prosto, to kierownica jest prosto, czy przestawiona ?

    Testujesz na srodku jezdni, czy prawej stronie - bo pochylosc ma
    znaczenie.
    Cisnienie w kolach sprawdziles ?

> [...]
    >idealnie równoległe do osi auta) z prawej - 15-20cm. (oczywiście jak
    >skręcę kierownicą to uzyskam równe odstępy, ale koło kierownicy nie
    >będzie na wprost.) Auto podniosłem, sprawdziłem czy wszystkie koła
    >się swobodnie kręcą, czy nie mają luzu i namalowałem na oponach paski
    >sprayem. po 5 km 3 koła mają wyraźne ślady farby, prawe tylne - farba
    >starta do zera. auto jeździ prosto, zawieszenie nigdy nie robione,
    >nigdy nie było poważnego wypadku. MArtwić się... diagnozować jakoś
    >dalej, naprawiać..... czy zapomnieć o sprawie?

    objawy, o ile nie sa z innych bledow, wskazuja na zle ustawienie
    tylnych kol.
    A konkretnie to chyba wiesz - prawe tylne.
    Moze wypadku nie mialo, ale przydzwoniles w kraweznik ?

    Na francuzach sie nie znam, ale "tylna belka" to zawsze byl dyzurny
    temat - i zdaje sie, ze im szybciej sie naprawi, tym lepiej :-)
    Ale czy te usterki wplywaja na ustawienie kola ?

    No coz - tak jak teraz - chyba zuzywa tylną oponę szybciej.
    Ale jak naprawisz ... ciekawe jak dlugo bedziesz ustawial geometrie,
    zeby znow prosto jezdzilo :-)

    Wysokosc tylu rowna po obu stronach ?

    J.