  • Data: 2018-01-04 13:21:56
    Temat: Re: zbiornik walcowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-01-04 o 11:30, J.F. pisze:
    > Cisnieniowy. [...]
    >Kiedyś obliczenia musiałem robić według schematu z poradnika Urzędu
    >Dozoru Technicznego.

    Wlasnie wspominalem ten poradnik ...

    >Do wyliczonej cienkiej ścianki musiałem dodać wielokrotnie większy
    >zapas przewidziany przez UDT .

    I o ile pamietam to wlasnie ten wymagany zapas nie byl duzy -
    wspolczynnik bodajze 1.6.

    A ze w praktyce inzynier zastosowal 5x, to nie wybuchlo, i nie musial
    sie interesowac czy wypadkowa czy nie :-)

    >Teraz wygląda to inaczej str. 10
    >http://www.sobieski.org.pl/wp-content/uploads/20150
    408_System_dozoru_technicznego_calosc.pdf

    Duzo opisu - ale czy az tak inaczej, czy po prostu jest inny poradnik,
    i to wcale nie tak bardzo rozny - glownie nr norm sie zmienily :-)

    J.