eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzekładnia koronowa › Re: Przekładnia koronowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!newsreader4.netcologne
    .de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.ca
    mbriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx10.ams1.POSTED!not-for
    -mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Przekładnia koronowa
    References: <f...@g...com>
    <ud9vdk$qg4$1$Robert_W@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    <e...@g...com>
    <8...@g...com>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 54
    Message-ID: <Qn8KM.540446$tTKa.247724@fx10.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 06 Sep 2023 23:59:44 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Wed, 06 Sep 2023 23:59:44 GMT
    X-Received-Bytes: 3383
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49110
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2023-09-06, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > środa, 6 września 2023 o 19:24:43 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
    >> środa, 6 września 2023 o 16:02:32 UTC+2 WM napisał(a):
    >> > środa, 6 września 2023 o 15:42:54 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
    >> > > W dniu 06.09.2023 o 14:53, WM pisze:
    >> > > > Spotkał ktoś taką przekładnię w praktyce?
    >> > > > Czy jest lepsza od przekładni kątowej?
    >> > > > https://wiki.freecad.org/FCGear_CrownGear
    >> > > >
    >> > > > W Wieliczce był kierat typu polskiego, o podobnej zasadzie pracy.
    >> > > > https://www.kopalnia.pl/kopalnia-wiedzy/w-dol-i-w-go
    re-transport-pionowy-w-dawnej-kopalni-ebhh
    >> > > >
    >> > > Sto lat temu miałem w zabawce, amfibii taką przekładnię. I ta korona
    >> > > była wytłoczona z blachy. Straciła kilka zębów. Do dziś mam doła z tego
    >> > > powodu.
    >> > >
    >> > > Robert
    >> > Chodzi mi o poważne zastosowania, w których ściśle zęby przylegają
    >> > do siebie.
    >> > https://wiki.freecad.org/File:Crown-spur-gear-set_ex
    ample.png W
    >> > przekładni kątowej są siły poosiowe, a w koronowej chyba ich nie
    >> > ma? Tak sądzę, ponieważ koło o zębach walcowych prostych, raczej
    >> > nie przenosi sił poosiowych.

    Ja nie mechanik... co to są te siły poosiowe? Wzdłuz osi? Której? W
    ogóle to dla jasności, tych przekładni kątowych to jest co najmniej
    kilka i koronowa tez jest chyba kątowa?

    >> >
    >> > WM
    >> Zabawki to bardzo poważne zastosowanie. Wzbudzaja ciekawość co jest w srodku i
    dlaczego działa. Przekładnie o jakie pytasz raczej nie maja teraz powszechnie poza
    zabawkami powaznych zastosowań.
    >
    > Zależy jakie kto ma zabawki.
    > Mechanizm różnicowy w Audi jest z przekładnią koronową.
    > https://youtu.be/XQka2W653Dw?si=Coxncnzdbz197sfA&t=1
    40

    Z kształtu zębów wynika samodociskowość.
    https://www.audiworld.com/wp-content/uploads/2011/12
    /header2.jpg

    Tam jest sprzegło. Czym większy "torque" tym bardziej dociska to
    sprzegło. Innych szczególnych powodów uzycia jakoś nie widzę.

    > Dotarłem do informacji producenta (Spirotec) o tym jakie zalety ma przekładnia
    koronowa:
    > - wysokie przełożenie,
    > - łatwy montaż z ograniczoną potrzebą regulacji,
    > - bezluzowa praca,
    > - wydajność i poziom hałasu porównywalny z przekładnią równoległą,
    > - brak siły osiowej.
    > https://spirotec.fr/vos-engrenages-a-la-carte/crown-
    gears/

    A jak ze zużyciem samej przekładni?

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: