-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!newsreader4.netcologne
.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.ca
mbriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx10.ams1.POSTED!not-for
-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: Przekładnia koronowa
References: <f...@g...com>
<ud9vdk$qg4$1$Robert_W@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<e...@g...com>
<8...@g...com>
User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 54
Message-ID: <Qn8KM.540446$tTKa.247724@fx10.ams1>
X-Complaints-To: a...@t...nl
NNTP-Posting-Date: Wed, 06 Sep 2023 23:59:44 UTC
Organization: Tweaknews
Date: Wed, 06 Sep 2023 23:59:44 GMT
X-Received-Bytes: 3383
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49110
[ ukryj nagłówki ]On 2023-09-06, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
> środa, 6 września 2023 o 19:24:43 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
>> środa, 6 września 2023 o 16:02:32 UTC+2 WM napisał(a):
>> > środa, 6 września 2023 o 15:42:54 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
>> > > W dniu 06.09.2023 o 14:53, WM pisze:
>> > > > Spotkał ktoś taką przekładnię w praktyce?
>> > > > Czy jest lepsza od przekładni kątowej?
>> > > > https://wiki.freecad.org/FCGear_CrownGear
>> > > >
>> > > > W Wieliczce był kierat typu polskiego, o podobnej zasadzie pracy.
>> > > > https://www.kopalnia.pl/kopalnia-wiedzy/w-dol-i-w-go
re-transport-pionowy-w-dawnej-kopalni-ebhh
>> > > >
>> > > Sto lat temu miałem w zabawce, amfibii taką przekładnię. I ta korona
>> > > była wytłoczona z blachy. Straciła kilka zębów. Do dziś mam doła z tego
>> > > powodu.
>> > >
>> > > Robert
>> > Chodzi mi o poważne zastosowania, w których ściśle zęby przylegają
>> > do siebie.
>> > https://wiki.freecad.org/File:Crown-spur-gear-set_ex
ample.png W
>> > przekładni kątowej są siły poosiowe, a w koronowej chyba ich nie
>> > ma? Tak sądzę, ponieważ koło o zębach walcowych prostych, raczej
>> > nie przenosi sił poosiowych.
Ja nie mechanik... co to są te siły poosiowe? Wzdłuz osi? Której? W
ogóle to dla jasności, tych przekładni kątowych to jest co najmniej
kilka i koronowa tez jest chyba kątowa?
>> >
>> > WM
>> Zabawki to bardzo poważne zastosowanie. Wzbudzaja ciekawość co jest w srodku i
dlaczego działa. Przekładnie o jakie pytasz raczej nie maja teraz powszechnie poza
zabawkami powaznych zastosowań.
>
> Zależy jakie kto ma zabawki.
> Mechanizm różnicowy w Audi jest z przekładnią koronową.
> https://youtu.be/XQka2W653Dw?si=Coxncnzdbz197sfA&t=1
40
Z kształtu zębów wynika samodociskowość.
https://www.audiworld.com/wp-content/uploads/2011/12
/header2.jpg
Tam jest sprzegło. Czym większy "torque" tym bardziej dociska to
sprzegło. Innych szczególnych powodów uzycia jakoś nie widzę.
> Dotarłem do informacji producenta (Spirotec) o tym jakie zalety ma przekładnia
koronowa:
> - wysokie przełożenie,
> - łatwy montaż z ograniczoną potrzebą regulacji,
> - bezluzowa praca,
> - wydajność i poziom hałasu porównywalny z przekładnią równoległą,
> - brak siły osiowej.
> https://spirotec.fr/vos-engrenages-a-la-carte/crown-
gears/
A jak ze zużyciem samej przekładni?
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 07.09.23 11:47 WM
- 07.09.23 14:21 J.F
- 07.09.23 16:39 J.F
- 07.09.23 19:41 WM
- 07.09.23 20:42 J.F
- 08.09.23 12:20 WM
- 09.09.23 20:26 WM
- 10.09.23 01:40 Robert Wańkowski
- 10.09.23 13:31 WM
- 12.09.23 19:43 WM
- 12.09.23 19:46 J.F
- 24.10.23 17:14 WM
- 24.10.23 22:07 Konrad Anikiel
- 24.10.23 23:22 Zenek Kapelinder
- 24.10.23 23:50 WM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=