  • 31. Data: 2021-04-03 00:22:40
    Temat: Re: SD860 za kilka stówek pierwszakom i nieco drożej w ogóle...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" s46oqn$gi8$...@g...aioe.org

    > Jak to rozumieć - Opera się nie uruchamia?

    Uruchamia, ale nie korzysta z Nvidi.

    > przynajmniej w moim Asusie, generalnie chodzi on na
    > intelowskiej karcie, a w przypadku potrzeby, np po
    > włączeniu jakiejś wymagającej gry 3D to do głosu
    > dochodzi karta Nvidii.

    Oglądanie pornoli spoza przeglądarki wykorzystuje Nvidię.
    Do czasu tej aktualizacji Opera [i filharmonia] korzystała
    z Nvidi.

    > A tak ogólnie to cały mój sprzęt komputerowy (2 PC
    > i laptop) jest wyposażony w karty Nvidii ale nie
    > zauważyłem z tego tytułu że np Opera ostatnio
    > zaczęła źle chodzić.

    - Którą masz wersje W10?
    - Opera korzysta z Nvidi?
    (jak pojmuję -- nie)

    Acer podczas aktualizacji na HDD nie reaguje przez minuty!
    Lepszy pod tym względem jest kilkunastoletni Fujitsu-Siemens!

    > Z GPSem, z bluetoothem z aparatem i kamerą, z kalkulatorem
    > i programem biurowym, taki za 500zł ma dosłownie wszystko
    > to co jego droższy o 100% odpowiednik.

    Nie ma:
    - DF GNSS
    - GNS4S
    - co najmniej 6GB RAMki
    - co najmniej 64GB dysku
    - co najmniej GG5

    > Tak szczerze to naprawdę Ci potrzebne te samoledy,

    Przydatny.

    > DFy

    Jw.

    > pojemne baterie

    OWSZEM!!!

    > czy 128GB pamięci?

    Na razie starczy 64GB... Co za kilka
    lat, jeśli telefon nie zdechnie?...

    > A można wiedzieć ile kosztował?

    Bez kejsów i karty pamięci kosztował chyba
    854.5 pln -- najpierw zapłaciłem 899, ale
    5% mi zwrócono po paru dniach...

    Kartę pamięci (64GB A1 V30) miałem z Asusa Maxa,
    a 4 różne kejsy i folie ochronne kupiłem na AliExpress...

    Jeden kejs jest zupełnie bezwartościowy, jeden jest słaby,
    dwa pozostałe też nie są doskonałe -- delikatnie ujmując...

    Kejsy i folie kosztowały ponad 30 plnów.
    Telefon poszedł w koszty -- zakupów z AliExpress nie odliczyłem.

    > Kiedy to było?

    Kilkaset lat temu?...

    > Na początku lat 80tych miałem nieszczęście mieszkać przez
    > jakiś czas w Sosnowcu, takie tam było "czyste powietrze"

    Znam to z różnych opowiadań -- radziecki przemysł okołozbrojeniowy...

    > ze regularnie kilka razy w tygodniu chwytały mnie skurcze
    > mięśni, a miejscowy ściek zwany rzeką Przemszą kilka razy
    > w ciągu dnia zmieniał kolor..

    Chińczycy (czy Azjaci w ogóle) mają gorzej -- cena barbarzyńskiej
    industrializacji i dążenia do dominacji nad światem... W Twojej
    ukochanej Rosji bywa tak źle, że Sosnowiec byś uznał za idealne
    miejsce na Ziemi...

    Ponoć Australia dba o zdrówko -- tak nad brzegami oceanów,
    w głębi kraju, jak i dosłownie pod powierzchnią ziemi...
    Ponoć Finlandia jest uważana przez wielu ludzi za
    najszczęśliwsze miejsce na świecie... Wielu ceni
    Norwegię...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 32. Data: 2021-04-03 11:06:18
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" s46oqn$gi8$...@g...aioe.org

    > Uruchamia, ale nie korzysta z Nvidi.

    No i dobrze, skoro Opera nie widzi zapotrzebowania na wsparcie Nvidii to
    widać ma powody.

    > Oglądanie pornoli spoza przeglądarki wykorzystuje Nvidię.
    > Do czasu tej aktualizacji Opera [i filharmonia] korzystała
    > z Nvidi.

    A oglądanie pornoli przy pomocy przeglądarki korzystającej z Nvidii daje
    cos widzowi? jestem na 99% pewny że gdy nastąpi zapotrzebowanie
    przeglądarki na wsparcie Nvidii to takie dostanie.

    > - Którą masz wersje W10?
    > - Opera korzysta z Nvidi?
    >  (jak pojmuję -- nie)

    20H2.  Nie mam pojęcia,. Opera odkąd pamiętam jak chodziła tak chodzi.

    > Acer podczas aktualizacji na HDD nie reaguje przez minuty!
    > Lepszy pod tym względem jest kilkunastoletni Fujitsu-Siemens!

    To samo miałem z Asusem, ale wtedy gdy na pokładzie była 7ka. Muł i to
    nie tylko podczas aktualizowania a ogólnie.    Po przejściu na 10kę
    laptop dostał drugie życie,. Mała rakieta w stosunku do tego jak
    systemem była 7ka.

    > Nie ma:
    > - DF GNSS
    > - GNS4S
    > - co najmniej 6GB RAMki
    > - co najmniej 64GB dysku
    > - co najmniej GG5

    PoCo Tobie to DF, PoCo GG6, PoCo 6GB RAM, PoCo 128GB ROMu? Myślisz że
    dzieki temu "DF" zobaczysz coś więcej? Czy z tych 6GB RAM kiedykolwiek
    będziesz korzystał, a GG6 uchroni sprzęt przed skutkami upadku?

    > Przydatny.

    Sorry, ale wyczuwam brak szczerości.

    > Jw.

    > OWSZEM!!!

    Zwracam szanowna uwagę na to że pojemność nie zawsze = się w linii
    prostej wydajność.

    > Na razie starczy 64GB... Co za kilka
    > lat, jeśli telefon nie zdechnie?...

    Tymczasem na dzisiaj starczy i 32 GB. Tyle miałem/mam w TP-Link i
    używałem coś około roku mając wszystkie potrzebne programy i nigdy nie
    przekraczając 20GB zajętości.

> [...]
    >
    > Kejsy i folie kosztowały ponad 30 plnów.
    > Telefon poszedł w koszty -- zakupów z AliExpress nie odliczyłem.

    Niby drogo, ale odpowiednik z napisem np Samsung by kosztował jeszcze
    więcej. Zresztą Xiaomi też już zaczyna się cenić. Jeszcze z rok dwa i
    cena dorówna najdroższym..

    > Kilkaset lat temu?...

    Oj, nie chciałbym mieszkać w takim średniowiecznym europejskim mieście,
    bród smród i ubóstwo.

    > Znam to z różnych opowiadań -- radziecki przemysł okołozbrojeniowy...

    Pytanie tylko czy chodziło o radziecki czy nasz interes, kiedyś przemysł
    zbrojeniowy to główne źródło dewiz dla kraju.

> [...]
    > industrializacji i dążenia do dominacji nad światem... W Twojej
    > ukochanej Rosji bywa tak źle, że Sosnowiec byś uznał za idealne

    Mit, w Azji pośpiech w każdej formie jest źle widziany. Kolega z
    niemieckiej firmy pojechał do Indii, delegacja była obliczona na tydzień
    czasu, tymczasem Hindusi przez ten tydzień nie zdołali nawet zmontować
    rusztowań.

    Co do Rosji (duszy i nadziei Słowian), to aktualnie nie znam sytuacji,.
    Przypuszczalnie może być źle, miejscowi kapitaliści sięgają po zachodnie
    wzory zarówno dla środowiska jak i na rynku pracy.

> [...]
    > Ponoć Finlandia jest uważana przez wielu ludzi za
    > najszczęśliwsze miejsce na świecie... Wielu ceni

    Angole  właśnie tam upatrzyli sobie miejsce do prowadzenia prób z
    bronisławą "A", Natomiast Finlandia to miejsce dobre do zamieszkania
    tylko w okresie letnim, a i to nie bardzo, bo chmary komarów. Ja
    słyszałem że najlepsze miejsca to m.in Izrael czy Cejlon.

  • 33. Data: 2021-04-09 01:00:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" s49b6a$1a9l$...@g...aioe.org

    > No i dobrze, skoro Opera nie widzi zapotrzebowania na wsparcie Nvidii to widać ma
    powody.

    Jakie?

    > A oglądanie pornoli przy pomocy przeglądarki korzystającej z Nvidii daje cos
    widzowi?

    Nvidia ma swoją RAMkę i jest lepiej ustawiana.

    > jestem na 99% pewny że gdy nastąpi zapotrzebowanie przeglądarki na wsparcie Nvidii
    to takie dostanie.

    Po co jej ,,wsparcie''? -- niechaj korzysta w pełni
    z Nvidi, jak do tej pory korzystała...

    > PoCo Tobie to DF,

    Dokładność.

    > PoCo GG6,

    Wytrzymałość.

    > PoCo 6GB RAM,

    Wymagają tego programy, nie ja -- być może telefon nie
    zdechnie w ciągu kilku miesięcy a zapotrzebowanie na
    RAMkę stale/nieustannie rośnie...

    > PoCo 128GB ROMu?

    Jw.

    > Myślisz że dzieki temu "DF" zobaczysz coś więcej?

    Dokładniej.

    > Czy z tych 6GB RAM kiedykolwiek

    Owszem.

    > będziesz korzystał, a GG6 uchroni sprzęt przed skutkami upadku?

    Zmniejszy ryzyku zniszczenia, czyli zwiększy szansę przeżycia.

    > Sorry, ale wyczuwam brak szczerości.

    Być może nie masz CoViD-19. ;)

    > Zwracam szanowna uwagę na to że pojemność nie zawsze = się w linii prostej
    wydajność.

    Dlatego preferuję SD, które są (poza ostatnimi
    Dimensity) oszczędniejsze od MTeka.

    > Tymczasem na dzisiaj starczy i 32 GB.

    Do telefonicznej rozmowy? ;) -- starczy mniej.

    > Tyle miałem/mam w TP-Link i używałem coś około roku mając wszystkie potrzebne
    programy i nigdy
    > nie przekraczając 20GB zajętości.

    > Pytanie tylko czy chodziło o radziecki czy nasz interes,

    ,,Wspólny''. ;)

    > kiedyś przemysł zbrojeniowy to główne źródło dewiz dla kraju.

    > Co do Rosji (duszy i nadziei Słowian),

    Jakaż to dusza?...

    > to aktualnie nie znam sytuacji,.

    Właśnie poznałeś. ;)

    > Przypuszczalnie może być źle, miejscowi kapitaliści sięgają po zachodnie wzory
    zarówno dla środowiska jak i na rynku pracy.

    > Angole właśnie tam

    Gdzie? -- w Australii czy Norwegii? ;)

> [...]
    to miejsce dobre do zamieszkania tylko w okresie
    > letnim, a i to nie bardzo, bo chmary komarów. Ja słyszałem że najlepsze miejsca to

    Ponoć można tanio ;) kupić grecką wyspę... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 34. Data: 2021-04-10 11:02:50
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" s49b6a$1a9l$...@g...aioe.org

    > Jakie?

    To już jest pytanie do niej samej.

    > Nvidia ma swoją RAMkę i jest lepiej ustawiana.

    Chodzi o konkretne korzyści dla widza.  Mam komputery od jakichś 20 lat,
    różnego typu i kalibru, a zawsze jedyną zauważalną przeszkodą w
    korzystaniu z video na stronach www było tylko słabe łącze. Tak że nie
    bardzo wierzę w te opinie użytkowników że słabo im się filmy z netu
    odtwarzają bo mają kompa z słabym procesorem.

    > Po co jej ,,wsparcie''? -- niechaj korzysta w pełni
    > z Nvidi, jak do tej pory korzystała...

    Sprawdź, prawie na pewno masz gdzieś opcje ustawienia karty Nvidii na
    sztywno skoro tak Ci na tym zależy.

    > Dokładność.

    Czego i w jakich rozmiarach ta dokładność?

    > Wytrzymałość.

    Tylko na potencjalne zadrapanie ekranu. A że i to jest pic to wiadomo od
    dawna, skoro mamy już 6ą kategorię a gwarancji że nie zadrapiesz
    żadnych. Jednym słowem, szanowny kolego - kolejny marketingowy bełkot w
    którym licytują się producenci.

    > Wymagają tego programy, nie ja -- być może telefon nie
    > zdechnie w ciągu kilku miesięcy a zapotrzebowanie na
    > RAMkę stale/nieustannie rośnie...

    Jakie programy?  Przyznam że nie widziałem programu którego użytkowe
    kryteria wymagają 6GB RAMu.

    > Jw.

    > Dokładniej.

    > Owszem.

    > Zmniejszy ryzyku zniszczenia, czyli zwiększy szansę przeżycia.

    > Być może nie masz CoViD-19. ;)

    Nie, mam tylko LCD, i zupełnie nie wiem czym się zachwycać  gdy patrzę
    na leżący obok telefon z samoledem.

    > Dlatego preferuję SD, które są (poza ostatnimi
    > Dimensity) oszczędniejsze od MTeka.

    > Do telefonicznej rozmowy? ;) -- starczy mniej.

    Wszystko w kilku odmianach i wersjach, i jeszcze zostaje wolna nieomal
    połowa z tych 32GB. Poza jakimś wyjazdem i nagrywaniem na nim klipow
    wideo to nie widzę innej metody aby zapełnić te 32GB w telefonie.

    > ,,Wspólny''. ;)

    Naprawdę sugerujesz że uzbrojenie ACz bazowało na broni która wychodziła
    z naszych fabryk?

    > Jakaż to dusza?...

    Rodzina, brat-siostra, ojciec-matka, potomstwo. Chyba nie chcesz
    powiedzieć że "dusza Polski" jest "zachodnia", jak to te przygłupy z
    ministerstwa propagandy obwieszczają wszem i wobec?

    > Właśnie poznałeś. ;)

    > Gdzie? -- w Australii czy Norwegii? ;)

    > Ponoć można tanio ;) kupić grecką wyspę... ;)

    Przerywasz zdanie wpół i zadajesz pytanie na które masz odpowiedź w w
    dalszej treści.

    Gracja z jakichś powodów nie była ujęta na tej liście krajów najlepszych
    do zamieszkania.

  • 35. Data: 2021-04-11 20:16:43
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 10 kwi 2021 o 11:02, trybun pisze:

    > Sprawdź, prawie na pewno masz gdzieś opcje ustawienia
    > karty Nvidii na sztywno skoro tak Ci na tym zależy.

    Może podpowiedz...

    > Czego i w jakich rozmiarach ta dokładność?

    Dokładność wskazań położenia -- lepsza niż 1m.

    > Tylko na potencjalne zadrapanie ekranu.

    Akurat kolejne numerki GG niekoniecznie są odporniejsze na zadrapania.

    > A że i to jest pic to wiadomo od dawna, skoro mamy już 6ą kategorię

    Kolejne numerki GG są raczej odporniejsze na uderzenia.
    Po konkrety odsyłam do źródła, bo kilkoma słowami tego
    nie potrafię opisać -- i za słabo znam wszystkie wersje GG.

    > a gwarancji że nie zadrapiesz żadnych.

    Nożem kuchennym czy kluczami do mieszkania nie zadrapiesz.

    > Jednym słowem, szanowny kolego - kolejny marketingowy bełkot

    Szacunek ;) do ludzkiego geniuszu...

    > w którym licytują się producenci.

    > Jakie programy?

    Te, z których korzystam na co dzień.

    > Przyznam że nie widziałem programu którego użytkowe
    > kryteria wymagają 6GB RAMu.

    Zazwyczaj naraz używamy wielu programów -- należy rozpatrzeć
    łączne zapotrzebowanie... Nadto programy zazwyczaj rosną.
    (kolejne wersje mają większe zapotrzebowanie)

    > Nie, mam tylko LCD, i zupełnie nie wiem czym się zachwycać
    > gdy patrzę na leżący obok telefon z samoledem.

    Są różne samoledy. Tak czy siak -- nie świecą całymi ekranami,
    więc są (mogą być) energooszczędniejsze i czarniejsze niż IPS.

    > Wszystko w kilku odmianach i wersjach, i jeszcze zostaje wolna nieomal
    > połowa z tych 32GB. Poza jakimś wyjazdem i nagrywaniem na nim klipow
    > wideo to nie widzę innej metody aby zapełnić te 32GB w telefonie.

    Jedną z zalet czystego Androida jest mniejsze zapotrzebowanie.

    > Naprawdę sugerujesz że uzbrojenie ACz bazowało na broni która wychodziła
    > z naszych fabryk?

    Naprawdę sugeruję, że polska armia była częścią Układu Warszawskiego
    i była kierowana przeciwko potomkom ;) Fortynbrasa -- następcy
    Hamleta...

    > Rodzina, brat-siostra, ojciec-matka, potomstwo. Chyba nie chcesz
    > powiedzieć że "dusza Polski" jest "zachodnia", jak to te przygłupy
    > z ministerstwa propagandy obwieszczają wszem i wobec?

    Początek państwowości pokrywa się z chrzstem w obrządku rzymskim.
    Nadto raczej niewielu tu władców rodem z Moskwy... Kulturowo tak
    zwany lud nie liczył się, natomiast wyższe klasy były związane
    raczej z Zachodem Europy, choć Rzeczpospolita chętnie przyłączała
    ruskie ziemie Rurykowiczów, których ostatecznie Polaków pozbawił
    Gruzin -- Wissarionowicz Dżugaszwili...

    > Przerywasz zdanie wpół i zadajesz pytanie na które
    > masz odpowiedź w w dalszej treści.

    Któreż to tak właśnie teraz przerwałem?

    > Gracja z jakichś powodów nie była ujęta na tej liście
    > krajów najlepszych do zamieszkania.

    Brak środkowych ;) części udaremnia mi przeprowadzkę w lepsze miejsce...

    -=-

    Mogę co najwyżej rozpatrywać qpno Poco F3 z SD 870 na pokładzie.
    Jutro ma kosztować 1399 złotych plus przesyłka...
    https://allegro.pl/premiery/xiaomi-poco-f3-8dVeaPyGx
    c3
    Wcześniej czytałem, że miał być wyceniony na 1199 zł...

    Nawet na to qpno nie mam teraz ww. części środkowych...

    BTW -- na razie cieszy mnie RN9P i wieść gminna niosąca,
    iż Xiaomi zamierza wydawać nowy model codziennie...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 36. Data: 2021-04-12 19:29:11
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Może podpowiedz...

    Na paski zadań ppm na ikonce Nvidii i przejrzeć dostępne opcje. Ew
    przejrzeć opcje zintegrowanej karty i wybrać tam. No i jeszcze można
    przejrzeć BIOS i tam wybrać odpowiednią opcję. Jakimi komendami
    włączyć/wyłączyć odpowiednie karty musisz poszukać w necie bo ja już
    niestety nie pamiętam.

    > Dokładność wskazań położenia -- lepsza niż 1m.

    Chyba nie ma czegoś tak dokładnego i stabilnego na dodatek. Niedawno był
    u mnie facet z energetyki i miał sprzęt pomiarowy który rzekomo
    kosztował parę tys euro, niby przez chwilę pokazywał precyzyjnie pozycję
    ale za chwilę już co innego czyli pozycja przeskoczyła w inną części
    domu. Tak że nie bardzo mi się chce wierzyć że w telefonie można mieć
    coś bardziej stabilnego.

    > Akurat kolejne numerki GG niekoniecznie są odporniejsze na zadrapania.

    Czyli co wytrzymuje, np - upadek z 1.5m ekranem na mały kamień na
    betonowej posadzce?

    > Kolejne numerki GG są raczej odporniejsze na uderzenia.
    > Po konkrety odsyłam do źródła, bo kilkoma słowami tego
    > nie potrafię opisać -- i za słabo znam wszystkie wersje GG.

    Jedyne wiarygodne źródło to opinie użytkowników o gorillasie. Moje
    osobiste doświadczenia GG zupełnie mnie nie skłaniają do tego aby przy
    zakupie brać ten parametr pod uwagę.

    > Nożem kuchennym czy kluczami do mieszkania nie zadrapiesz.

    O khh... To faktycznie może faktycznie warto się zastanowić.,. Pytanie
    tylko czy jakieś etui za parę złociszy i folia to nie bardziej opłacalna
    inwestycja?

    > Szacunek ;) do ludzkiego geniuszu...

    Jasne, np. dla Kuby Rozpruwacza!?

    > Te, z których korzystam na co dzień.

    Ja mam chyba ze trzy nawigacje, jednak w 99% używam tylko Yanosika, mam
    mapę Polski, całą zgraję programów pogodowych, kilka pozycjonerów,
    pilota do telewizora, aplikacje do licznika prądu i instalacji
    fotowoltaicznej i sporo innej drobnicy i gier, i to wszystko zajmuje
    jakieś 15GB na dysku.

    > Zazwyczaj naraz używamy wielu programów -- należy rozpatrzeć
    > łączne zapotrzebowanie... Nadto programy zazwyczaj rosną.
    > (kolejne wersje mają większe zapotrzebowanie)

    Producenci raczej przechwalają się zmniejszaniem zapotrzebowania na RAM
    swoich programów niż jego zwiększaniem..

    > Są różne samoledy. Tak czy siak -- nie świecą całymi ekranami,
    > więc są (mogą być) energooszczędniejsze i czarniejsze niż IPS.

    E tam, to żadne wartości dodane.

    > Jedną z zalet czystego Androida jest mniejsze zapotrzebowanie.

    Tu chyba masz rację - te nakładki producenckie to jakieś
    nieporozumienie, zwłaszcza że są narzucane klientowi.

    > Naprawdę sugeruję, że polska armia była częścią Układu Warszawskiego
    > i była kierowana przeciwko potomkom ;) Fortynbrasa -- następcy
    > Hamleta...

    Sojusze wojskowe a handel Bronką to dwie różne sprawy.

    Ale zdaje się nie tylko przeciwko nim, każdy agresor musiał mieć na
    uwadze to że podbój krajow na wschodzie Europy nie przyjdzie mu łatwo i
    przyjemnie.

> [...]
    > raczej z Zachodem Europy, choć Rzeczpospolita chętnie przyłączała
    > ruskie ziemie Rurykowiczów, których ostatecznie Polaków pozbawił

    Czasy braterstwa Słowian to okres znacznie wcześniejszy nie tylko ten o
    którym piszesz ale dużo wcześniejszy, wcześniejszy nawet niż ten kiedy
    to państwowość europejska w ogóle zaczęła nabierać kształtów.

    > Któreż to tak właśnie teraz przerwałem?

    > Brak środkowych ;) części udaremnia mi przeprowadzkę w lepsze miejsce...
    >
    > -=-

    W swoim czasie też myślałem o zarzuceniu kotwicy gdzieś w Grecji. Ale m
    może to i dobrze skoro Grecja w opinii znawców jest tylko takim sobie
    krajem. Jak taką szarzyznę można w ogóle porównywać z "zieloną wyspą
    Europy i świata"...

> [...]
    >
    > BTW -- na razie cieszy mnie RN9P i wieść gminna niosąca,
    > iż Xiaomi zamierza wydawać nowy model codziennie...

    Za drogo, stanowczo za drogo jak za kawałek plastiku.

  • 37. Data: 2021-04-13 00:54:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" s52018$1tqv$...@g...aioe.org

> [...]
    > odpowiednią opcję. Jakimi komendami włączyć/wyłączyć
    > odpowiednie karty musisz poszukać w necie bo ja już

    Dziękuję za poradę...

> [...]
    > przeskoczyła w inną części domu. Tak że nie bardzo mi się
    > chce wierzyć że w telefonie można mieć coś bardziej stabilnego.

    Kwestia wiary...

    > Czyli co wytrzymuje, np - upadek z 1.5m
    > ekranem na mały kamień na betonowej posadzce?

    Jest to opisane na stronach Corning...

    > Jedyne wiarygodne źródło to opinie użytkowników o gorillasie.

    Można znaleźć mnóstwo takich opinii...
    Mnie Asus spadł z wysokości ~1.5m na terakotę -- ekran nie potłukł się...
    (Asus spadał raczej ;) często -- z różnych wysokości i na różne podłoża)

    Z innej strony patrząc -- Overmax też przeżył wiele upadków, choć nie miał GG...

    > O khh... To faktycznie może faktycznie warto się zastanowić.,.
    > Pytanie tylko czy jakieś etui za parę złociszy i folia to nie
    > bardziej opłacalna inwestycja?

    Owszem -- wg mnie GG5 (lub lepsza) na obu stronach jest dobrym rozwiązaniem...

> [...]
    > pilota do telewizora, aplikacje do licznika prądu i instalacji
    > fotowoltaicznej i sporo innej drobnicy i gier, i to wszystko

    Nie zaprzeczam...

    > Producenci raczej przechwalają się zmniejszaniem zapotrzebowania
    > na RAM swoich programów niż jego zwiększaniem..

    Biorę pod uwagę realia, nie zaś przechwałki...

    > Tu chyba masz rację - te nakładki producenckie to jakieś
    > nieporozumienie, zwłaszcza że są narzucane klientowi.

    Można zrezygnować z kupna całego telefonu... ;)

    > Ale zdaje się nie tylko przeciwko nim, każdy agresor musiał
    > mieć na uwadze to że podbój krajow na wschodzie Europy nie
    > przyjdzie mu łatwo i przyjemnie.

    Podbito nie tylko Polskę...

> [...]
    > tylko ten o którym piszesz ale dużo wcześniejszy, wcześniejszy
    > nawet niż ten kiedy to państwowość europejska w ogóle zaczęła

    Wiesz coś na temat przodków Rurykowiczów żyjących nad Wisłą czy nad Łabą? ;)
    (nad Łabą też żyli Słowianie)

    > W swoim czasie też myślałem o zarzuceniu kotwicy gdzieś w Grecji.

    Nie myślę -- nawet na życie w Białymstoku raczej ;) brak mi ,,środków''...

    > Za drogo, stanowczo za drogo jak za kawałek plastiku.

    Zarówno RN9P jak i Poco F3 mają ponoć metalowe ramki.
    Gdzie tedy ów plas_tik?...

    -=-

    Na razie cieszy mnie RN9P, ale gdybym chciał teraz coś qpić,
    zapewne bym celował w Poco F3. W październiku i listopadzie
    ubr. (gdy kupowałem RN9P) smartfonowy świat wyglądał zupełnie
    inaczej...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 38. Data: 2021-04-15 09:32:00
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" s52018$1tqv$...@g...aioe.org

    > Dziękuję za poradę...

    > Kwestia wiary...

    No właśnie, jak można na jej podstawie wywalać ekstra kasę na telefon.

    > Jest to opisane na stronach Corning...

    I co tam piszą, wytrzymuje np taki upadek?

> [...]
    > (Asus spadał raczej ;) często -- z różnych wysokości i na różne podłoża)
    >
    > Z innej strony patrząc -- Overmax też przeżył wiele upadków, choć nie

    Myślę że to wszystko pic na wodę - upadnie taki z GG najnowszej
    generacji w sposób destruktywny to i pęknie a z kolei inny zwykły będzie
    cały i po kilku upadkach. Generalnie to zalety GG należy rozpatrywać nie
    pod kątem wytrzymałości na upadki a rysowania ekranu.

    > Owszem -- wg mnie GG5 (lub lepsza) na obu stronach jest dobrym
    > rozwiązaniem...

    Nie potwierdzam zalet GG, bo nic namacalnego w stosunku do sprzętu który
    goryla nie ma, nie daje się zauważyć.

    > Nie zaprzeczam...

    No to Poco wykładasz ekstra kasę na coś co Ci tak właściwie niepotrzebne?

    > Biorę pod uwagę realia, nie zaś przechwałki...

    Realia są takie że jak Ci zacznie brakować RAMu to i tak już będziesz
    się rozglądał za nowocześniejszym modelem telefonu.

    > Można zrezygnować z kupna całego telefonu... ;)

    To nie jest wyjście..

    > Podbito nie tylko Polskę...

    Mimo woli Polaków ten Kraj chyba jest skazany na podległość, mamy jakiś
    glupkowaty zwyczaj chwytania się za portki najgorszych mętów i tworzenia
    z nimi tzw sojuszy, a tym czasem marzenia o wolnej i suwerennej Polsce
    pozostają tylko marzeniami.

    > Wiesz coś na temat przodków Rurykowiczów żyjących nad Wisłą czy nad
    > Łabą? ;)
    > (nad Łabą też żyli Słowianie)

    Znam legendę o Lechu, Czechu i Rusie.

    > Nie myślę -- nawet na życie w Białymstoku raczej ;) brak mi
    > ,,środków''...

    W Grecji wcale nie jest drożej, no, przynajmniej nie było drożej w swoim
    czasie .

    > Zarówno RN9P jak i Poco F3 mają ponoć metalowe ramki.
    > Gdzie tedy ów plas_tik?...

    Wszędzie poza tą ramką, ekranem i paroma mniejszymi miejscami. Gdyby
    mieli zrobić telefon np z aluminium to za drogo by ich to kosztowało
    względem plastiku.

> [...]
    > zapewne bym celował w Poco F3. W październiku i listopadzie
    > ubr. (gdy kupowałem RN9P) smartfonowy świat wyglądał zupełnie

    A jak dla mnie to doszedłem do etapu zaawansowania telefonicznego  że
    wybrałbym coś niewielkiego, najlepiej z ekranem 5" w miarę wydajna
    baterią i diodą powiadomień.  No i proporcje ekranu to krótki i szeroki
    a nie jak to obecnie stanowi moda - długi i wąski.

  • 39. Data: 2021-04-18 03:48:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" s58q5c$1hlp$...@g...aioe.org

    > No właśnie, jak można na jej podstawie wywalać ekstra kasę na telefon.

    Ludzie qpują, bo wierzą, że GPS jest rzeczywistością... ;)

> [...]
    > będzie cały i po kilku upadkach. Generalnie to zalety GG należy rozpatrywać nie pod
    kątem wytrzymałości na upadki a rysowania

    Pułkownikowo ;) GG nie jest odporne na zarysowania piaskiem...
    Majorowo ;) nasze życie polega (opiera się?) nie na pewnościach,
    ale na prawodpodobieństwach...

    > No to Poco wykładasz ekstra kasę na coś co Ci tak właściwie niepotrzebne?

    Pisałeś o swoich potrzebach, nie o moich.

    > Realia są takie że jak Ci zacznie brakować RAMu to i tak już będziesz się rozglądał
    za nowocześniejszym modelem telefonu.

    Pod koniec swego żywota mój Asus miał cztery wady:
    - zepsuł się
    - miał uszkodzony włącznik
    (w RN9P rzadko uruchamiam włącznik)
    - miał za mało RAMek
    (RN9P ma ze 3 razy więcej)
    - miał za mało ,,dysku''
    (RN9P ma niby 4 razy więcej, ale nakładka swoje zabrała)
    - miał porysowany ekran
    (RN9P ma GG5 i folię; Asus miał GG4 i nie miał folii)

    > To nie jest wyjście..

    Można produkować swoje...

> [...]
    zwyczaj chwytania się za portki najgorszych
    > mętów i tworzenia z nimi tzw sojuszy, a tym czasem marzenia o wolnej i suwerennej

    Obłudny naród nie stwarza silnego państwa...

    > W Grecji wcale nie jest drożej,

    Drożej niż gdzie?

    > no, przynajmniej nie było drożej w swoim czasie .

    > Wszędzie poza tą ramką, ekranem i paroma mniejszymi miejscami. Gdyby mieli zrobić
    telefon np z aluminium to za drogo by ich to
    > kosztowało względem plastiku.

    Może z magnezu, lub stopów magnezowych?... Jest jeszcze tytan...
    Aluminium tak sobie nadaje się na obudowy -- raczej duraluminium...

> [...]
    > wydajna baterią i diodą powiadomień. No i proporcje ekranu to krótki i szeroki a
    nie jak to obecnie stanowi moda - długi i wąski.

    Mnie proporcje ekranu tak sobie interesują; ekran raczej musi
    być duży (RN9P na pewno nie jest dla mnie za duży) bo słabo widzę.
    Bateria?... Podzespoły są coraz cieńsze (mam na myśli litografię)
    więc i coraz mniej energożerne, ale IPSy swoje żrą... RN9P w bardzo
    jasny dzień tak sobie jest przydatny -- raczej trzeba wówczas szukać
    cienia... 1300 nitów to bardzo dobry pomysł, choć oczywiście nie
    ma tak jasnego ekranu, którego nie pokona Słoneczko...

    Za jakiś czas amoledy będą cienkie i składane jak kartonowe mapy...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 40. Data: 2021-04-22 10:08:16
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" s58q5c$1hlp$...@g...aioe.org

    > Ludzie qpują, bo wierzą, że GPS jest rzeczywistością... ;)

    I tak jest urabiany klient, że niby drożej to musi być lepiej i przez to
    ów klient ma odczucie że jest kimś wyjątkowym. Prosty przykład iPhone i
    jego fani.

    > Pułkownikowo ;) GG nie jest odporne na zarysowania piaskiem...
    > Majorowo ;) nasze życie polega (opiera się?) nie na pewnościach,
    > ale na prawodpodobieństwach...

    Jak to?, przecie GG to hartowane szkło, a więc przede wszystkim
    odporność na zarysowania.

    > Pisałeś o swoich potrzebach, nie o moich.

    No to napisz o swoich, z motywacjami.

> [...]
    > - miał porysowany ekran
    >  (RN9P ma GG5 i folię; Asus miał GG4 i nie miał folii)

    To że kiedyś pamięci ROM brakowało to normalka, bo co znaczy 4, 8 czy
    16GB pamięci w telefonie i gdy jeszcze nieraz system zajmował jej
    polowe.. Dzisiaj nikt już nie skąpi tak tej pamięci, ale to nie znaczy
    że w telefonie jest senes jej zwiększanie do granic absurdu. 32/64GB to
    wystarczająca ilość dla zdecydowanej większości użytkowników.

    A jakieś uwagi co do różnic w wersji 4 a 5GG?

    > Można produkować swoje...

    > Obłudny naród nie stwarza silnego państwa...

    Naród jak naród, ale ci tzw przywódcy to jakoś tak dziwnie zawsze są z
    innej bajki. W założeniu maja reprezentować niby wole i interesy owego
    narodu, jednak robią dokładnie odwrotnie, całe ich moce przerobowe
    ukierunkowane na gnębienie tego narodu.

    > Może z magnezu, lub stopów magnezowych?... Jest jeszcze tytan...
    > Aluminium tak sobie nadaje się na obudowy -- raczej duraluminium...

    Jest jeszcze złoto i świecące kamyki. Jednak przelicznik jest prosty -
    najzwyklejsze aluminium to i tak towar droższy niż plastik.

> [...]
    > ma tak jasnego ekranu, którego nie pokona Słoneczko...
    >

    > Za jakiś czas amoledy będą cienkie i składane jak kartonowe mapy...

    Używam Opery i na takim ekranie (wąski a długi) ta przeglądarka obcina
    mi jakąś 1/3 ekranu, Chrome zresztą tak samo. To jest zwyczajnie chore
    że wszyscy producenci z uporem maniaka oferują takie i tylko takie ekrany.

    Moja Moto pod względem czytelności w słońcu przebija wszystko co do tej
    pory miałem, a nie ma sAmoledu. Choć jak sobie przypomnę to na
    Alcatelowi słońce też nie przeszkadzało..