  • Data: 2019-11-08 17:13:18
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 8 listopada 2019 09:26:07 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 8 Nov 2019 07:08:35 -0800 (PST), s...@g...com

    > Znaczy ludzi co twierdzą że akumulaotory w autach się degradują szybko -- a
    > to wiadomo stąd, bo ci ludzie mają przecież doświadczenia z akumulatorami z
    > laptoków (notorycznie podłączonych do prądu), z komórek itd.

    "Notorycznie" zalezy od konstrukcji.
    Mialem laptoka ktory mial dobre 60% pojemnosci po chyba 8 czy 10 latach od produkcji.

    Mialem drugiego co po 6 latach mial tylko 40% a wymiana na zamiennik (taki
    lepsiejszy, zrobiony chyba w mago we wrocku) juz po 2 latach tez oklapl.

    Skad zalozenie ze samochodziarze robia _i_beda_robic_wciaz_ akumulatory tak aby dlugo
    sluzyly?

    > Się w nich traci, bo te urządzenia to zupełnie inna bajka niż te w
    > samochodach (hint sterowanie ładowaniem i rozładowaniem).

    No i skad to zalozenie wspomniane wyzej, ze producenci wstawili dobre sterowanie i
    beda takie podejscie kontynuowac?
    Dzis jest dobrze, tak jak w moim lifebooku. Za 4 lata moze byc kijowo.
    A wiesz, trend downsizingu, ciecia kosztow jest po stronie "hejterow".

    > O to to o taki bełcik-hejcik mi chodziło.
    > Gdzie byłeś tak długo, o piękny Panie! ;)

    Zajety bylem :)
    Nie wiem czy widziales gostka jak pokazywal koszty wymiany silnikow w tesli?
    To jest czesc prawdy jakiej nie widac.
    Wymiana na gwarancji jest cicha. To mainstreamu ani hejterow ani fanbojow nie
    dociera. Jedni uwazaja ze sie nie dzieje, drudzy zakladaja ze dobrze nie bedzie.
    Obie grupy podstaw nie maja do swoich twierdzen. Jak bedzie sie okaze.
    Warto pamietac ze jak bedzie jest dynamiczne. Co dzis jest robione dobrze, jutro moze
    byc robione kiepsko i tanio.
    A moze byc robione dobrze i tanio.
    Obaczy sie.

    > Za to od dawna jest grind na troli. :P

    Na grupach? Od zawsze. I fanbojow tez.

    > Może gdyby smrody spalinowe nie zdominowały rynku, trując tyle lat ludzi
    > (vide PB/PM), to już byśmy byli na tym etapie. Poza tym nie bardzo rozumiem
    > po jaką cholerę wymieniać baterie w garażu...

    Smrody spalinowe sa/byly tanie. I w pewien sposob sprawiedliwe. Truja tych co
    korzystaja.
    Jesli znasz przypadek gdzie technologia bateryjna byla trzymana w szufladzie i teraz
    pomalu jest z niej wypuszczana to czemu nie wziales kredytu i nie kupiles akcji tej
    firmy?

    A po co wymieniac u siebie? Bo wtedy to bedzie tanie. Nie dlatego ze w garazu.
    Dlatego w garazu bo tanio i prosto.

    > Ale po co, skoro można trzepać kasiorę na smrodach spalinowych.

    Teraz to ty zaczynasz trolowac. Ja na temat a ty se pitolisz. Po co?

    > Ale te pojazdy są JUŻ dobre, a często lepsze niż spaliniaki. Mają
    > oczywiście mankamenty jak każde inne. Ale tesla lecąca na jednych i tych
    > samyh akumulatorach pół miliona kilometrów już jest. I to nie jedna.

    Masz dane ile tych tesli mialo jednak wymienione aku? A ile silniki?

    Ciekawe jest ze trudno znalezc liczby ile z tych baterii bylo wymienionych.
    Z filmiku
    https://www.youtube.com/watch?v=nq5c4jGR2gM
    wynika ze silniki czasem zdychaja jak muchy.

    https://www.quora.com/How-many-Tesla-cars-already-ne
    eded-battery-replacement
    Tu zobacz, sciaraja sie naiwniaki, fanboje a na pytanie niekt nie udzielil
    odpowiedzi. te 500kkm to jest z ekstrapolacji. Pare pewnie juz tyle zrobilo, wiele
    innych o ktorych nie slychac nie dobilo nawet do 100kkm bo bateria zostala wymieniona
    na gwarancji.

    Tu masz historie o tym jak wyglada jak wyglada kiepsko:
    https://insideevs.com/news/339193/3-ways-to-ruin-you
    r-tesla-battery-plus-what-it-costs-to-replace-it/

    Konkluzja:
    Aktualnie tesla bierze na siebie te problemy. Statsy az tak dobrze nie wygladaja jak
    sie o nich pisze.

    Ale pewnie i tak bedziesz pisac o hejterach bo konkretne dane nie uzasadniaja
    krytyki. Jakos to przezyje.