  • Data: 2019-05-22 12:37:38
    Temat: Re: Domofony na kartę zbliżeniową
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 22 maja 2019 11:28:31 UTC+2 użytkownik Queequeg napisał:

    > Trochę jednak zabezpiecza, jeśli ktoś jest całkowicie obcy i nie zna
    > żadnego mieszkańca (ani nie przeczytał mu taga).

    To tutaj zabezpieczać może jedynie powolność działania domofonu.
    Żadem problem zrobić urządzenie, które będzie po kolei generować kody.

    Upgrade'owałem jeden system domofonowy z takimi tagami - z powodu szczupłości pamięci
    w centralce sprawdzane było tylko 16 bitów z końca adresu (z 40, które wysyła
    breloczek). Najfajniejsze było to, że upgrade polegał na zwiększeniu liczby możliwych
    do zapisu breloków do 6 tysięcy (z obecnych 2 tysięcy, a początkowo było 1000).
    Jak to jest w całości wykorzystane to losowo bierzesz 11 breloczków z półki i
    statystycznie jeden z nich drzwi otworzy.

    Tak samo "mądrze" są zrobione kody wejściowe w tym moim domofonie. Kod ma 4 cyfry,
    mieszkań jest 172.

    > Bezsens jest wtedy, kiedy ktoś stosuje takie tagi np. w hotelach. Każdy
    > gość może sobie taga sklonować, zresztą nawet zdjęcie wystarczy zrobić,
    > bo często kod jest nadrukowany na tagu.

    > Co tam się psuje?

    Nie tyle odczyt unique, ale cały system domofonowy. Taka huśnia, a niby cudo
    nowoczesne, z video i breloczkami, i tylko dwa kabelki do domofonu idą - srutututu, u
    mnie na 4. piętrze jeszcze jakoś to video wygląda, ale na 8. to już prawdziwa
    dyskoteka. Choć przyznam, że się przydaje.
    Inna sprawa, że ruch przy wejściu w godzinach szczytu jest taki, że każdy złodziej,
    który będzie chciał wejść, sobie "z kimś wejdzie". A już z wyjściem problemu nie ma
    żadnego (na tarchominie u kolegi zrobili tak, że kasety domofonowe były z obu stron
    drzwi, a klamki nie było - to już było niezłe, ale nie aż tak, bo ochroniarza, co by
    łapał, nie było).

    > Ja sobie taki breloczek sklonowałem na kartę, kartę noszę w portfelu i
    > zbliżam. Wygodniejsze.

    Zależy co dla kogo wygodne, ja z kolei bardzo cenię debetową kartę-naklejkę, którą
    noszę na własnej roboty breloczku przy kluczach ;>