  • Data: 2017-09-18 14:55:01
    Temat: Re: Energy harvesting i wieloobrotowe enkodery absolutne
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-18 o 09:55, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz"  napisał w wiadomości grup

    og&ID=14107&c=assaabloyberlin&treeID=165103&lang=en

    > I nie ma to gdzies tajnego kabla do ladowania ?

    Ano nie ma. Piszą coś o "USB for battery back up". Ale to raczej na czas
    wymiany baterii.

    > cos znalazlem
    > www.ti.com/lit/an/sloa184/sloa184.pdf
    >
    > i proponuja tam:
    > -mechaniczne lub optyczne wykrywanie obecnosci karty
    > -pojemnosciowe wykrywanie karty,
    > -stary pomysl GDO - czyli oscylatorek malej mocy, ktorego amplituda
    > zalezy od obecnosci w poblizu nastrojonego ukladu
    > -... no i nie bardzo rozumiem - reszta jest rozwinieciem pomyslu GDO,
    > czy nieco inna metoda.
    >
    > Wychodzi na to, ze wykrywaja obecnosc cewki karty w poblizu, co wymaga
    > mniejszej mocy i moze pracowac impulsowo.

    No właśnie ciekaw jestem jak to zrobili, pomysłów parę na to jest.
    Czas działania jednak robi wrażenie. Fakt, sam zamek pewnie też
    optymalizowany pod kątem zużycia energii, ale to już inna sprawa. Ale
    jak komuś zależy na tym żeby nie było żadnych kabli no to ma
    rozwiązanie. Tylko baterii trzeba pilnować, ale zdaje się z dość dużym
    wyprzedzeniem sygnalizuje że trzeba wymienić.

    Pozdrawiam

    DD