    Subject: Re: LUDZIE uważajcie na Pleja
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Tue, 25 Jun 2019 12:05:40 +0200

    W dniu 2019-06-25 o 08:06, z pisze:

    > Nie korci Cię tego sprawdzić dzwoniąc na *500? ;-)

    A nie korci Cię dzwonienie do wszystkich banków na świecie czy aby nie
    masz tam kredytu?

    >  Nie kupuję telefonu
    >
    > Na początku mojej przygody z Plejem opłacało się brać telefon.
    > Przynajmniej miało się po przeliczeniu raty ZERO procent.
    > Później to faktycznie SIADŁO.

    Nigdy się nie opłacało. Pamiętam jak chciałem 4 lata temu wziąć Samsunga
    S5. Cena jego wynosiła 2250zł a w salonie Samsunga za ten sam telefon
    (niebrandowany) zapłaciłem 1620zł. Na wolnym rynku był tańszy ale
    chciałem nówkę z salonu.

    > Ale czasem ich system pozwala się wcześniej przedłużyć jak bierzesz z
    > telefonem. Przy kilku numerach wcześniejsze przedłużenie może być ważne.
    > Do tego przemawia do mnie tłumaczenie że 6 mies. przed zakończeniem
    > Starej umowy wskakujesz już w raty na nowy telefon (stare raty
    > przepadają). Skutkuje to płaceniem 18 a nie 24 rat za nowy aparat.
    > A to już jest różnica w kalkulacji ceny telefonu.

    No nie jest. Zawsze przepłacasz, jak nie w abonamencie to usługach z
    których nie korzystasz ale są nieodłączne do podpisanej umowy, których
    to nie ma przy czystej umowie z SIM...bo coś muszą zarobić. W ogóle od
    samego początku w Play podobało mi się, że wszystko co masz zawiera się
    w jednym okresie rozliczeniowym i nie przechodzi na następny miesiąc. W
    innych sieciach znajomi "oszczędzali" minuty, gigabajty itp, zeby zebrać
    większą ilość. Totalny bezsens i nauczanie żeby nie korzystać bez
    stresu. Podobnie mają prepajdy...a później wysyłasz smsy do ratowania
    psa czy do wróżki...bo Ci kasiora przepadnie, bo nie korzystałeś ale
    trzeba było zapłacić, bo pomimo kasy na koncie nie można dzwonić... jak
    nie wykorzystasz i nie jest to forma "bo taki miałem kaprys i dobre
    serduszko" ale forma, że operator mi zeżre to zapłacę smsem komuś
    innemu. Filozofia godna jakiegoś Elemela :> pozbawiona odruchu
    ludzkiego. Czyste kombinowanie na poziomie "nie chcę ale muszę".

    > Tak wiem. Jak się ma jeden numer to przedłużają daty o kolejne 2 lata
    > ale system ma wagi klienta i trzeba dokładnie policzyć co się opłaci
    >
    > "Zawsze mają drożej niż wolny rynek" nie zawsze się sprawdza.

    W moim przypadku, zawsze. Obecnie chciałem wziąć od nich telefon ale po
    przeliczeniu okazało się że będzie o 1/4 ceny droższy niż na wolnym
    rynku, brandowany (wkurwia mnie każde logo operatora). Dodatkowo w ogóle
    nie interesuje mnie forma rat. Na abonament jedynie się zgadzam bo w
    przypadku nonlimit mam zawsze stałą NISKĄ opłatę i nie mam oporów przed
    korzystaniem ani "cichego lęku", że podczas rozmowy zabraknie mi
    środków. Nawet jak nie zapłacę w terminie to mogę dzwonić, najwyżej
    zapłacę wincyj/później. Mogę też ustawić polecenie zapłaty i olać temat
    całkowicie ale raczej czasem sobie coś kupię z apek lub wyślę sms na
    "chorom curkę" więc lubię osobiście dokonać przelewu.

    > I w tych papierach miałeś napisane że polecenie zapłaty jest kasowane

    Dla mnie to oczywiste. Nowa umowa, nowe polecenie. Ty też sprawdzasz czy
    o godz 9:00 AM jest dzień czy noc?

    > albo że numer główny do komunikacji się zmienia albo że Tidaj zostanie
    > włączony a blokady usług się poprzeklikują?

    Ke? Wchodzę na Play24 i sobie czytam. Z telefonu nawet łatwiej.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>