    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: UPS, i martwy COM-1
    Date: Mon, 6 Aug 2018 18:29:36 +0200

    Użytkownik "BaSk" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Komputer Dell, OptiPlex, port nr 1 wydaje się martwy. Fizycznie jest
    >jeden tylko, zaś w BIOSie można ustawić 1, 3, lub Auto. Jakbym nie
    >ustawił, to program "Tester" od UPS-a Fideltronik twierdzi, że
    >zachodzi:
    >"Błąd otwarcia -> invalid_handle_value"
    >Próbowałem zmieniać ustawienia w BIOS-ie, nic to nie dało. COM-1 nie
    >da
    >się otworzyć
    >Próbowałem też i podpinać UPS-a za pomocą przejściówki RS232-USB, ale
    >komp nadal nie widzi tego Fideltronika. A ten nie ma portu USB, tylko
> [...]

    I dlatego trzeba bylo kupic z USB :-)

    >Co może być przyczyną dwóch dolegliwości:
    >1. COM-1 jest martwy (tak twierdzi "Tester")
    >2. Komp nie widzi UPS-a, ani po RS-ie, ani po przejściówce.

    IMO - uszkodzeniu portu szeregowego tak, ze nie bedzie widziany, to
    jest niezbyt prawdopodobne.
    A co mowi menedzer urzadzen ?

    "Tester" do jakiej wersji Windows jest ?
    A moze jakis inny program startuje i blokuje port ?
    Np driver myszy :-)

    Linuxa zastartuj ...

    Dalej - UPS czesto nie mialy port RS-232 i transmisji szeregowej,
    tylko cos uproszczonego.
    Np dwie linie przylaczone do transoptorow.
    Wiec nawet jak sie do portu dobierzesz, to dopiero polowa sukcesu.
    No ale po Fideltroniku spodziewam sie wiecej.

    J.