  • Data: 2017-08-22 17:02:28
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "SnCu" <t...@e...ca> napisał w wiadomości
    news:onf9pq$sa0$1@node2.news.atman.pl...
    > W Braktu mikrofon był węglowy (przynajmniej dwa egzemplarze, z jakimi się
    > spotkałem: czerwony kręcony i kremowy wciskany), ale dzwonienie w

    Chyba miałem okazję, aby mieć w rękach bratka już z W66 jako mikrofon.
    Zresztą, z niej całkiem dobra słuchawka do muzyki, jesli nie dźwięknięta
    gdzieś w międzyczasie.

    > Bratku było dodatkową wkładką W66 umieszczoną pod tarczą/klawiaturą z
    > genialnym systemem regulacji głośności przez zasuwanie małej przysłonki.

    Się pamięta!

    > To jeśli w latach 80. PRL-owski przemysł był tak rozrzutny, żeby marnować
    > W66 na dzwonek, to czemu w 1969 byli tacy oszczędni, żeby

    No, węglowym przecież nie zadzwonisz, choć jak się uprzesz, to wywołanie
    zrobisz - puść tak kilka amperów, a zapach dymu oznajmi wywołanie :)

    > dzwonić mikrofonem :D

    Skoro był to przetwornik elektromagnetyczny, czy dynamiczny, to są przecież
    przetworniki odwracalne. To węglowego nie odwrócisz raczej...
    Wystarczyło więc przełaczyć między generatorem, a układem rozmównym.
    Przecież TN1+1 tak właśnie miał. A on od dawna był stosowany.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.