  • Data: 2017-08-22 17:11:56
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:599b43e7$0$643$65785112@news.neostrada.pl...
    > Tak, pamiętam to rozwiązanie (z dodatkową wkładką słuchawkową
    > zastosowaną jako dzwonek). Ale chyba były też Bratki z dzwonkiem
    > tradycyjnym. A skąd to moje przypuszczenie? Coś mi się kojarzy,
    > że były Bratki bez diody sygnalizującej połączenie przychodzące.
    > Ta dioda była konieczna w wersji z wkładką robiącą za dzwonek,
    > ale w wersji z tradycyjnym dzwonkiem, gdy na biurku stało kilka

    Obie wersje spotkałem. Tylko nie pomnę, czy cała elektronika była na jednej
    płytce, czy to było modułowo.
    Ale coś mi bzyka, że widziałem diodę przy dzwonku mechanicznym. Ale to może
    mi się zdawać.

    > aparatów, wystarczyło dotknąć obudowy i poznać, że to akurat ten aparat
    > dzwoni. A wersja z dzwoniącą wkładką nie wibrowała; po to ta dioda
    > (była umieszczona z góry i na lewo od klawiatury).

    Albo jak Pan Dyrektor porywczy, to brał po dwie słuchawki i "halował",
    gorzej, gdy akurat i ten drugi zadzwonił, więd dwóch abonentów witało się
    "Czy Rozmawiam z Panem Dyrektorem Grzegorzem Brzęczyszczykiewiczem gmina
    Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody? :) Zanim sie rozkminił, co, kto i
    gdzie...? (A jeszcze, jak to żona i kochanka jednocześnie?) Ręka do góry,
    kto nigdy tak nie odebrał telefonu :)) W sensie, że dwa naraz.

    > :-)))))))

    Skorośmy to aż na eksport pchali?
    Znaczy się, w zamian za to, że wysyłaliśmy im te telefony, to oni brali od
    nas węgiel?
    :)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,