  • Data: 2018-05-24 21:56:01
    Temat: Re: bezpieczniki
    Od: Zbych <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały wrote on 24.05.2018 21:40:

    > W przypadku jednego bezpiecznika na właściwym drucie mamy obie.

    W naszych gniazdkach nie ma czegoś takiego jak właściwy drut. Przy
    jednym bezpieczniku i I klasie izolacji masz 50% szans, że zwarcie do
    obudowy nie wywali bezpiecznika, a zwarcie między L i N zostawi ci
    podłączone L.

    > Zakładam że maszyna plastikowa nie jest. Jeśli ma > wywalić jakiś bezpiecznik
    czułbym się bezpieczniej jak by było to ten na
    > L.

    Nie masz żadnej gwarancji, że bezpiecznik będzie na L jeśli jest tylko
    jeden. Właśnie po to dale się dwa bezpieczniki.

    > A jak nie mam zwarcia do obudowy?

    To nadal masz obudowę połączoną z przewodem ochronnym i jej dotknięcie
    nie powinno cię porazić.

    > Hipotetycznie Pan Kazik w berecie
    > przychodzi, maszyna nie działa i wkłada lapę do środka. Pan Kazik
    > zapewne zostanie pouczony przez ewolucję co nalezy robić najsamprzód,
    > ale przepisy mają chronić równiez przed tumanami.

    To już problem Pana Kazika. Ja robiąc instrukcję do urządzeń mam cały
    dział dotyczący bezpieczeństwa z dupochronami w stylu "nie zalewać
    wodą", "naprawy może wykonywać tylko przeszkolony personel", "w razie
    uszkodzenia odłączyć kabel sieciowy od zasilania" itd.