  • Data: 2018-11-05 22:09:25
    Temat: Re: fatamrugana 3D
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    na ** p.m.s ** Miroo pisze tak:

    > To tylko pozornie dobry pomysł.
    > - na lokalsów nie zadziała
    > - obcy mogą zareagować zbyt gwałtownie
    > - kosztuje więcej
    > - działać będzie tylko przez chwilę (powyciera się, pobrudzi i
    > efekty 3D zaniknie)
    > - "uczy" mózg ignorowania podobnych bodźców - powoli wyłącza
    > odruchy warunkowe dotyczące przeszkód na drodze.
    >
    > Zadziwia mnie niechęć niektórych władz do robienia przejść
    > zeświatłami sterowanymi przyciskiem. W mojej okolicy w celu
    > poprawy bezpieczeństwa (przejście na zakręcie) przebudowano całe
> [...]

    Teraz jestem w Polsce na urlopie i bardzo mi brakuje przechodzenia na
    czerwonym świetle na własne ryzyko. Chyba dotąd OIDP nie popełniłem
    błedu i nie zawdzięczam nikomu życia bo on mnie zauważył a ja jego nie.

    Mam tylko napisy. Rozsmarowany szpachelką biały glut
    LOOK RIGHT, LOOK LEFT, LOOK BOTH WAYS. Nawet jak jestem smutny,
    zamyślony, zakręcony i patrzę na czubki butów to je zauważę.
    Koszt farby.

    http://edp.org/Germany/London/LookRight.jpg

    Sukces tego rozwiązania polega chyba na tym, że
    1. kierowca nie ma prawa rozjechać (postraszyć) bo ma zielone.
    2. kierowca nie chce kłopotów, nie jest chamski, nie pokazuje wyższości
    3. pieszy czuje się dorosły i odpowiadający za swoje czyny
    (tak jak moze palić papierochy na własną odpowiedzialnosć).

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.