eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaIndukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu › Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
  • Data: 2020-02-04 14:46:57
    Temat: Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Dawid Rutkowski napisał:

    > I od tego czasu już się nie pojawili?
    > Jak ostatnio pytałem przy okazji wymiany liczników wody i ciepła, które
    > mają legalizację na 5 lat, to w stoenie powiedzieli, że ten licznik, co
    > mam (z 2013) ma legalizację na 8 lat.

    Nie pojawili się. Widać ONI (jako podmiot gospodarczy) nie widzą potrzeby.
    Szczerze mówiąc, ja też. Zużywam prąd, płacę rachunki, mają przychód. Nie
    ma potrzeby generować kosztów przy jakiejś głupiej wymianie liczników.
    Ja też nie zamierzam się awanturaować -- wiem, że wskutek zużycia licznik
    może najwyżej nieco zaniżać odczyty, ale nie zawyżać. Taka mała premia za
    długoletnią współpracę. Dla dostawcy różnica pomijalna.

    Kiedyś mi gaziarze przyszli i wymienili gazomierz. Ta sama gadka, że się
    legalizacja skończyła i odczyty mogą być niewiarygodne. Następna faktura
    przuszła z zerowym zużyciem. Bo ten nowy, prosto z fabryki, to był zepsuty
    już gdy go zakładali (ale papiery legalizacyjne miał). To było dawno temu,
    od tej pory już nie przychodzą (stan gazomierzy u nas odczytują listonosze).

    --
    Jarek