  • Data: 2019-05-06 12:30:01
    Temat: Re: Komu profil alu?
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-06 o 11:44, Konrad Anikiel pisze:

    > To czego nie wiedzieli to lepkoplastyczność. Że metale mają zupełnie inne własności
    przy szybkim obciążaniu i że te inne własności mierzy się innymi metodami.

    Ignorancja techniczna pracowników technicznych stale mnie zaskakiwała.
    Musiałem im np. tłumaczyć na czym polega szkodliwe działanie karbu.
    Tokarz po technikum, zamiast wyliczyć sobie promień stożka z sinusa,
    przychodził do mnie bym mu to wyznaczył w programie CAD.
    Inni mieli tylko wymiary boków prostopadłościanu, a potrzebowali
    zmierzyć przekątną i chodzili w kółko bo z braku dojścia nie wiedzieli
    jak to zrobić.
    Gdy im błyskawicznie policzyłem pitagorasem orientacyjną wartość, to
    była dla nich nieomal magia.

    W przyszłości to się może zmienić, bo powstaną pewnie programy doradcze.
    Inżynier projektant będzie tylko przyuczony do zawodu operatora
    wyspecjalizowanego programu do projektowania.

    WM