  • Data: 2019-05-06 13:06:20
    Temat: Re: Komu profil alu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:a9df9400-1604-4d40-9414-d6a941e9a124@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 15:52:50 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

> [...]
    >własności są rezultatem fizycznych procesów, które są w nierównowadze
    >i sobie w którąś stronę postępują z czasem. A że tych parametrów jest
    >wiele, to ich wypadkowa może być po jakimś czasie taka jaka sama
    >chce.

    >A w czym ta racja się według Ciebie wyraża: jaki fizyczny parametr
    >oznacza to "za słaby"? Skoro miało się zozpęknąć (krucho), a się nie
    >rozpękło (bo było zbyt ciągliwe, to jakie według Ciebie znaczenie ma
    >zasłabość?

    >I na prawdę nie widzisz że badali parametry które nic nie mają

    Widze, i troche mnie to dziwi ... ale tak napisali, to chyba tak bylo.
    Sprawdzili po tych 8 czy 15 latach, wyszedl slabszy niz mial byc.

    Czy od poczatku byl kiepski, czy dobrze mowisz - starzal sie, to juz
    nie wiem.

    ... a czy wszystkim nie zalezy, zeby wlasciwosci po latach byly
    podobne ?
    Moze ten stop prawidlowo zrobiony mało sie starzeje ?
    To jest przeciez powszechnie uzywany stop, gdyby sie mialy parametry
    mocno zmieniac ... samoloty by sie rozpadaly ?

    Tak czy inaczej - NASA przylapala dostawce.
    Ale dlaczego ten nie protestowal, ze przeciez slabszy material nie
    moze byc przyczyna nierozerwania ? :-)

    >Zupełnie jak ci geniusze z Bydgoszczu.

    Ci to nie wiem czy badali parametry, czy zrobili taki sam ... na oko i
    suwmiarke ...

    >Mógł się osłabić, mógł się umocnić, mógł stać się bardziej ciągliwy,
    >bardziej kruchy, bardziej podatny na propagację pęknięć, bardziej
    >podatny na korozję w tych pęknięćiach, czy też wręcz przeciwnie. Co
    >wybierasz?

    >Nie okazał się za mocny. Okazało się że nie rozpękł się od
    >impulsowego obciążenia, czyli okazał się zbyt ciągliwy (malleable).
    >Tylko NASA jeszcze do tego nie doszła.

    Ale to wiesz, czy zgadujesz ?

    >W tolerancji zrobionej na rysunku przez draftsmana który bladego
    >pojęcia nie miał ile tam ma być dokładnie grubości żeby to się
    >rozpękło w konkretnych warunkach. Bo warunki nie były konkretne.

    Mysle, ze jakos policzyli, ile moze byc.
    Poza tym NASA podobnych wybuchowych technologii uzywa ... to juz
    bedzie z 50 lat, chyba ma doswiadczenie ?

    J.