    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Mój silnik oleju nie pali....
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 22 Feb 2019 23:33:05 +0100

    Dnia Fri, 22 Feb 2019 22:54:43 +0100, Marek S napisał(a):
    > ...powiedział gość stosujący long life i przejechaniu na nim jakiś 100 -
    > 150 tys. km. To nie jest żart. Takie słowa właśnie padły gdy oddawał
    > auto do serwisu :-D No i wcale się nie dziwię. Trudno palić olej w
    > stanie stałym. :-D
    >
    > Obiecałem Wam jakiś czas temu, że jak nadarzy mi się kolejna okazja
    > zobaczenia silnika od wewnątrz jednego z takich wyznawców oszczędzania
    > na oleju silnikowym, to uwiecznię to. Tak też uczyniłem. Ponoć długo
    > używany olej ma lepsze właściwości smarne. Oto demo:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1OEExmKB4W_GN6AgmX_I
    lKxdXgSzL0wZx/view?usp=sharing
    > https://drive.google.com/file/d/15nMV1V_Sx9J8yJpydLy
    uxVk30aWRW-Bs/view?usp=sharing

    No dobra Marku - ale co sie stalo ?
    Cos sie zepsulo w silniku, czy wcale nie ?

    Bo jesli silnik przejechal 100-150 tys do awarii, to zaryzykowalbym
    stwierdzenie, ze olej nalezy wymieniac co 50-75kkm.
    A nawet 75-125kkm, tylko jak rozpoznac, czy to nie za pozno :-)

    P.S. Podobne widoki mozna bylo zobaczyc i przy czesciej zmienianym
    oleju.

    > Poprzednio widziałem Merca S500 wyznawcy tejże religii. Przypomnę, że w
    > jego przypadku, szybko poruszający się łańcuch rozrządu oblepiony gęstym
    > żelem, w zasadzie galaretą, powodował takie siły, że w jego pobliżu
    > zostały wyrwane kawałki z aluminiowego bloku silnika.

    Ale czy aby na pewno ?
    Bo zanim wyrwalo to jechal i jechal ... i co sie stalo, ze urwal ?

    J.