  • Data: 2018-02-12 20:26:35
    Temat: Re: Protokół dla bootloadera
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Feb 2018 18:44:27 +0100, Bool <n...@n...com> wrote:
    > Możesz skrótowo napisać jak robiłeś to w przypadku z modemem GSM?

    Mcu przez stos tcpip modemu GSM pobiera sobie binarny plik obrazu
    firmware'u z serwera www. Stos większości modemów gsm umożliwia
    prostą komunikacje przez polecenia AT. Modem zestawia połączenie a
    mcu komendami AT wymienia sobie dane , można kawałeczkami pobrać
    sobie dowolnie duży plik. Kod pobierający nowy soft nie jest częścią
    bootloadera (bo byłby za duży) ale częścią softu użytkowego. W
    związku z tym, że soft użytkowy nie może się sam nadpisać (no, byłoby
    to klopotliwe, szczególnie gdyby np. połączenie zostało przerwane) to
    tymczasowo zapisuje pobrany obraz firmware'u w wolnym za sobą
    obszarze flash mcu (z pewnym marginesem) . Po wygraniu, robi reset po
    którym startuje bootloader, który sprawdza czy pod odpowiednim
    adresem jest obraz, jeśli jest kopiuje go pod docelowy adres
    nadpisując poprzedni firmware (i usuwa znacznik w tymczasowym obrazie
    by po kolejnym uruchomieniu nie kopiować ponownie). Tak w skrócie.
    Pominąłem takie szczegóły jak, to że pobierany firmware jest
    zaszyfrowany (klucz ma tylko bootloader i on deszyfruje dopiero przy
    docelowym nadpisywaniu), w trakcie pierwszego kopiowania do flash pod
    adres tymczasowy jest sprawdzane crc obrazu, by nie dopuścić do
    uruchomienia nieprawidlowego kodu itp.
    Aktualizacja ok 90kB obrazu pobieranego 256 bajtowymi paczkami po
    9600bps uarcie mcu-modem trwa ok 4 min. Sama aktualizacja jest
    inicjowana smsem, komunikacja zwrotna w przypadku problemów z
    pobraniem pliku itp też jest smsem.
    Jeśli chodzi o szczegóły komunikacji to już to jest zależne od
    implementacji obsługi stosu w danym modemie, ja to ćwiczyłem na
    modułach G510.

    --
    Marek