    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Date: Sun, 15 Sep 2019 17:03:22 +0000 (UTC)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > HamNet chyba jeszcze istnieje.Znajomi parę lat temu też się w to bawili.
    > U mnie z tą siecią jest ten problem, że mieszkam poza miastem, z dala od
    > innych zapaleńców. Na tych częstotliwościach bezpośrednia widoczność
    > optyczna ma decydujące znaczenie. Inicjatywa fajna, ale to jednak trochę
    > powrót do czasów radiowych osiedlówek...

    Tak, prawda...

    > Za pomocą klasycznego PR można o wiele, wiele łatwiej zbudować rozległą
    > sieć. Myślę, że cały czas jest sporo ludzi dysponujących wiedzą i
    > sprzętem, którzy w razie potrzeby byliby w stanie to odpalić w ciągu
    > paru dni.

    To też prawda :) I może warto.

    > Bo to jedna z tych łączności, na które trzeba się umawiać.
    > CW to absolutny klasyk, który będzie obecny w eterze chyba zawsze. RTTY
    > pewnie jeszcze trochę pożyje, PSK trzyma się nieźle. Hell od dawna jest
    > raczej ciekawostką i ludzie tak go traktują, a nie jako jedną z
    > domyślnych emisji do robienia łączności tekstowych.

    Też prawda. Wydaje mi się, że większość łączności cyfrowych, jeśli nie
    liczymy CW (które w sumie też jest łącznością cyfrową), to właśnie RTTY.

    > To pewnie byłoby coś w rodzaju skansenu. Nostalgiczna wizyta raz na
    > jakiś czas. Z tego samego powodu cały czas istnieją telnetowe BBS-y,
    > niektóre nawet obsługiwane przez hardware z epoki, podpięty do sieci za
    > pośrednictwem jakiegoś Arduino, Raspberry Pi albo ESP. Nikomu nie
    > opłacałoby się utrzymywać osobnej linii telefonicznej w tym celu, ale
    > skoro można coś takiego zrobić w miarę bezkosztowo...

    Jakiś czas temu, gdy FidoNet jeszcze żył, był dostęp modemowy do jednego
    z węzłów. Podobno modem nie działał od paru lat i nikt nie zauważył :)

    Takie czasy, i wcale nie gorsze.