    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Telewizory kineskopowe
    Date: Thu, 18 Dec 2014 13:12:28 +0100

    Pan Maciek napisał:

    > Czy jakas firma robi jeszcze kineskopowe TV?
    > Nie toleruje sztucznego, przeostrzonego obrazu z LCD-kow i innych
    > plazm-srazm (tak, te najdrozsze tez przyprawiaja mnie o oczoplas)
    > i chetnie zabezpieczylbym sie na tym odcinku, bo moj Thompson ma
    > juz ponad 20 lat.

    Kiedyś w drzwiach do łazienki miałem szybę tłoczoną w takie drobne
    prążki. Podglądać kąpiących sią przez to nie dało, ale przyłożoną
    do szyby rękę wiać było w taki trochę telewizyjny pasiasty sposób,
    choć jednak ze szczegółami. Te prążki były pionowo, ale gdyby tak
    u szkalarza obstalować taką szybę na wymiar telewizora, to fachowiec
    poradzi sobie i z poziomymi. Takie filtry telewizyjne, to mają
    długą tradycję. Jak się pojawiła telewizja kolorowa, to ludzie też
    zakładali na ekran różne szkiełka -- "bo kolor potrafi wzrok wyjeść".

    Drugie rozwiązanie, to doustne środki powodujące nieco nieostre
    widzenie. One mają jeszcze taką zaletę, że po nich człowiek przestaje
    dostrzegać także inne problemy, nawet te nie mniejszej wagi.

    Jarek

    --
    Ty kąpiesz się nie dla mnie w pieszczocie pian,
    nie dla mnie już przy wannie odkręcasz kran,