eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[VHDL] Pierwsze kroki, jaki symulator VHDL-2008 dla Linuksa (lub niekoniecznie)? › Re: [VHDL] Pierwsze kroki, jaki symulator VHDL-2008 dla Linuksa (lub niekoniecznie)?
  • Data: 2018-03-13 17:02:57
    Temat: Re: [VHDL] Pierwsze kroki, jaki symulator VHDL-2008 dla Linuksa (lub niekoniecznie)?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 12:07:51 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Ludzie ją polecali... z drugiej strony po pierwszym rozdziale mam
    > wrażenie, że zbytnio komplikuje proste sprawy. Ale może tak musi.

    Ja będąc na Twoim etapie zakupiłem takie coś:
    https://www.amazon.co.uk/VHDL-Designers-Stefan-Sjoho
    lm/dp/0134734149
    Książka jest całkiem nieźle napisana, ale właśnie pierwsze rozdziały też wprowadziły
    mi trochę mętliku we łbie. Oczywiście "podstawowe podstawy" musisz załapać z jakiejś
    literatury, ale najwięcej nauczysz się na przykładach. Licznik, multiplekser, dekoder
    i tego typu cheble... Np. wpisujesz w googlarce "vhdl counter" itp.. W ISE XILINX'a
    masz też zgrabną podpowiadaczkę do syntezy i symulacji. Krótko, zwięźle i na temat.

    > 2 GB... straszna kobyła... naprawdę nie ma nic mniejszego?

    Cóż to w dzisiejszych czasach 2GB? Jest za to bardzo przejrzyste i szlag Cię nie
    trafia jak chcesz uzyskać zamierzony efekt. Właśnie dlatego uważam, że idealne
    zarówno do nauki jak i dalej do profesjonalnej roboty.

    > Tak... trochę inaczej, niż w książce, ale intuicyjne. W sensie rozumiem,
    > co tu jest napisane, ale chyba jeszcze nie napisałbym tego od podstaw.

    Nie od razu Kraków zbudowano..

    > Na razie mam problem z odpaleniem testbencha w ghdlu... mam wrażenie, że
    > odpala się nie to, co bym chciał. Pisałem o tym na comp.lang.vhdl:

    Więc skorzystaj z ISE.

    > https://groups.google.com/forum/#!topic/comp.lang.vh
    dl/1Xgjo8CkxmA

    John dobrze radzi !!