  • Data: 2012-05-30 13:11:45
    Temat: Re: Zasięg nadajników DVBT
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4fc5ce08$0$26697$65785112@news.neostrada.pl...
    > poziom sygnału obu muxów 100% stopa błędów BER 0 (ZERO) na odbiorniku
    > DVB-T

    Z ciekawości: Masz jakiś miernik, wskaźnik ku temu, czy domniemywasz na
    podstawie braku zakłóceń odbioru, braku zniekształceń treści przekazu...?
    IMHO nie jest bowiem możliwa całkowicie zerowa stopa błędów, nie widzę
    natomiast przeszkód, aby była ona poniżej pewnej granicy, a dzięki
    odpowiedniemu kodowaniu sygnału, błędy mogą zostać skorygowane...

    > Akai poziom obu muxów sygnału 96-97% jakośc sygnału 96-97%. W lini prostej
    > do nadajnika mam około 20km. Antena moja jest w lekkim cieniu góry.
    > Najprawdopodobniej zjawisko refrakcji pozwala na odbiór.

    Przy terenie nierównym dróg propagacji może być ileś-tam, może akurat (jeśli
    jest) przerwa w widmie sygnału, tj. miejsce, gdzie przychodzące wiązki się
    znoszą, wypada w mało newralgicznej części pasma, użytego do transmisji...?