  • Data: 2019-06-17 17:05:51
    Temat: Re: a takie tam ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2019-06-16 o 09:14, s...@g...com pisze:

    >Kiedyś tak było, a potem to starzy nie umieli projektować metodą
    >komputerową CAD/FEM.

    Ale za to wiedzieli co chca zaprojektowac i jak.

    >Przed wojną asystentem na uczelni technicznej mógł zostać tylko
    >inżynier po kilkuletniej praktyce w przemyśle.
    >Po wojnie zniesiono ten obowiązek i absolwenci nie tyle byli
    >kształceni na potrzeby przemysłu, ile na potrzeby pensum wykładowców.

    Tylko widzisz - taka np produkcja ukladow scalonych.
    Zaczelo sie od sciezek ... chyba z 50um, potem 10um, 2um, 1um,
    ... teraz mamy 20nm, 16nm, 10nm ... czego uzytecznego chcesz sie
    nauczyc w przemysle,
    ktory sam szuka rozwiazania na znacznie mniejszy rozmiar niz teraz
    uzywa ?

    A czego sie dowiesz na uczelni, jesli tam wykladowca ostatnio robil
    50um ?

    Niestety - to jest miejsce pomiedzy - tzn trzeba sie zatrudnic w
    przemysle robiacym maszyny do robienia ukladow scalonych, dokladniej w
    dziale R&D.

    A za tym idzie jeszcze cala masa innych czynnikow - kiedys ten uklad
    mial 50 tranzystorow, potem 5 tys, potem 50 mln, potem 500 mld ... i
    metody projektowania tez musza byc inne.
    I znow gdzies na pograniczu uczelni i przemyslu ...

    J.