  • Data: 2017-09-13 00:18:44
    Temat: Re: elektrolityczne cynowanie miedzi...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 12 Sep 2017 23:16:12 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > [...]
    > Podam Ci przykład zagwozdki:
    > Ujemnie naładowana katoda przyciąga dodatnio naładowane kationy miedzi.
    > Kationy rozładowują się w wyniku czego osadza się metal.
    > Gdzie rozładuje się najwięcej kationów?
    > Tam, gdzie jest największe pole.
    > Gdzie jest największe pole?
    > Na ostrych krawędziach.
    > Efekt: metal najszybciej osadza się na krawędziach w postaci maleńkich
    > igiełek i płytek.
    > [...] i kamieni kupa.
    > Rozwiązanie:
> [...]

    Pawle, ale to sa rozwazania akademickie.
    A tymczasem trzeba schowac ambicje, siegnac do Poradnika Galwanizera,
    wybrac kapiel nr 1, pilnowac warunkow ... moze wystarczy, a jak nie,
    to sa jeszcze recepty nr 2, nr 3 itp :-)

    Zagwozdka akademicka - wolfram osadza sie z roztworu wolframianow.
    Anion WO4-- wedruje do anody ... a wolfram wydziela sie na katodzie.
    Gdzie tu sens, gdzie logika ? :-)

    J.