    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Rozbilansowanie ogniw Li-Ion
    Date: Mon, 4 Feb 2019 11:11:59 +0000 (UTC)

    Hej,

    Taka sytuacja. Jest pakiet ogniw 7S3P (czyli siedem sekcji połączonych
    szeregowo, każda sekcja po trzy ogniwa połączone równolegle). Ogniwa te
    pochodzą z hulajnogi, która była przez wiele miesięcy pozostawiona bez
    ładowania i powoli (~1,3 mA) je rozładowywała. Kupiłem tę hulajnogę i
    chcę ją przywrócić do życia.

    Po naładowaniu okazało się, że jedna sekcja z siedmiu ma zauważalnie
    niższe napięcie, niż pozostałe. Podładowałem tę jedną, wyrównałem
    napięcie, rozładowałem wszystkie -- rozjechało się o ok. 200 mV. Po
    naładowaniu rozjazd wynosi już 600 mV (wszystkie mają 4.2 V, a ta jedna
    3.8 V).

    Efekt jest taki, że układ ochrony baterii (battery protector) widzi ten
    rozjazd i odłącza pakiet.

    Pytanie: da się cokolwiek z tym jeszcze zrobić? Praktykuje się wymianę
    ogniw (tylko tych "słabszych"), może jakieś starzenie (nie przeszkadzałoby
    mi zestarzenie tych pozostałych, żeby dorównać do tej jednej sekcji)?

    Zakładam że battery protector rozłącza pakiet nie bez powodu. Czym grozi
    obejście protectora? Może dojść do pożaru z przeładowania pozostałych
    ogniw?

    Innymi słowy: jest jeszcze jakiś sposób, żeby uratować ten pakiet, czy
    pozostaje tylko wymiana wszystkich ogniw?

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika