  • Data: 2019-10-01 16:00:32
    Temat: Re: Coś dla wrażliwych na fale em
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-10-01 o 15:53, viktorius pisze:

    > Nikt tego jeszcze nie używał komercyjnie, usługa na razie w fazie
    > testów, można zapisać się do pilotażu:
    > https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/uslugi/doda
    tkowa-identyfikacja/
    > Ale skoro bank już chce to testować na jakiejś tam grupie chętnych
    > użytkowników, to wewnętrzne testy już dawno zaakceptowane.

    Nie mam kont w obu podanych bankach.
    Więc spokojnie czekam na opis działanie tego w praktyce.
    Ja przewiduje z tą metodą problemy ale poczekamy zobaczymy.

    > Jak dla mnie, to jedyne dobre wprowadzenie PSD2, nie jakieś tam protezy
    > typu dodatkowy sms, z którymi bankowi złodzieje poradzili sobie w kilka
    > dni:
    > https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/jak-bankowi-zlo
    dzieje-szybko-dostosowali-sie-do-zmian-w-logowaniu/

    No ale te SMSy to wynik tej dyrektywy. :-)

    Generalnie bezpieczeństwo w dużej mierze zależy od użyszkodnika.
    Jak zainstalujesz pancerne drzwi z kilkoma patentowymi zamkami
    a użytkownik zamków nie zamyka to czyja wina? Bo raczej nie drzwi.
    Opisana w linku metoda to oszukiwanie użytkownika a nie
    systemu bankowego.