  • Data: 2018-07-12 17:52:59
    Temat: Re: Działanie różnicówki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > albo tu
    rcbo-and-rcds.html
    AAAAAAAYU/37XsQmsEjxQ/s1600/Voltex%2BRCBO%2B%252B%2B
    title.png

    >W sumie jeżeli ta różnicówka też rozłącza w momencie zaniku
    >zasilania, to
    >niech sobie będzie płytka :) Pytanie czy faktycznie rozłącza.

    Pytanie jest czy przy roznicowym pradzie wymaga wzmocnienie, wiec
    zasilania.

    >Na tych fotkach wygląda to tak jakby przewody po prostu przechodziły
    >przez
    >rdzeń, bez robienia nawet jednego zwoju.

    Jak jest wzmacniacz, to nie trzeba.

    Aczkolwiek
    https://www.youtube.com/watch?v=ypftwBdZGZ8

    Ten maly bialy element w srodku wyglada na pasywny - ma dwa druty
    tylko z toroidu.

    >Pytanie czy faktycznie do rozłączenia jest potrzebna duża energia z
    >tego
    >prądu. Może ten prąd tylko wyzwala energię, która została tam
    >"wtłoczona"
    >ręką, która włączała różnicówkę? Coś jak pułapka na myszy. Energia,
    >która
    >przetrąca mysz, pochodzi z naciągu sprężyny przez człowieka a nie z
    >delikatnego nacisku myszy na dźwigienkę.

    Dokladnie tak sie robi, ale nadal jest pewna sila wymagana.
    A 30mAzw to bardzo malo.

    >W sumie musi być czułe na tyle, żeby rozłączyć przy prądzie
    >deklarowanym
    >przez producenta :)

    Tylko jak producent deklaruje np 1mA, to w srodku jest cewka z
    tysiacami zwojow.
    A przez toroid to druty tylko przechodza :)

    >Zawsze gdy widzę "dzwonek" przypomina mi się post Dariusza Ładziaka:
    >http://42.pl/na/527bfa21$0$2281$6...@n...neost
    rada.pl

> [...]
    >dyktowe ścianki tylne?), wsadził łeb do srodka, oczywiście pod
    >napięciem
    >bo ciemno a żarówki podświetlenia skali dbbrze wnętrze oświetlają i
    >właśnie jedną ręką oparł się o chaissis. Z podstawki centralnie
    >umieszczonego oka magicznego sterczała końcówka przewodu
    >doprowadzającego
    >napięcie anodowe. No i kumpel niechcący dotknął jej nosem. Oczywiście
    >odrzuciło go do góry - ale tam czyhała górna ścianka obudowy...
    >Wypadł po
    >paru cyklach - i stwierdził że teraz już rozumie jak działa dzwonek."

    :-)
    ten telefoniczny spolaryzowany AC dziala jednak inaczej :)

    J.