    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Date: Mon, 16 Sep 2019 17:36:04 +0000 (UTC)
    <5d6fe129$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qkp20r$sp$1@dont-email.me>
    <5d702024$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <qkp83b$3urmi$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5d767d01$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d76afd2$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <ql6hem$had$1$cezar91@news.chmurka.net>
    <5d778159$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@t...no1>
    <5d78d895$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@t...no1>
    <5d7b524d$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@t...no1>
    <5d7f2178$0$505$65785112@news.neostrada.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Na szczęśćcie mam warunki, żeby bezpiecznie zmagazynować trochę sprzętu
    > o nostalgicznej wartości. ;)

    Ja nie bardzo. Tzn. zależy, co to znaczy "bezpiecznie". Piwnicę mam, nie
    wiem, czy to bezpiecznie :)

    > Zresztą ostatnio zauważyłem, że to co jeszcze kilka lat temu było
    > "złomem" dzisiaj nabiera powoli wartości kolekcjonerskiej. Atari
    > Portfolio albo wczesne Handheldy na Windowsie CE jakiś czas temu można
    > było nabyć na Allegro za grosze. Dzisiaj pojawiają się rzadko i osiągają
    > ceny liczone w setkach złotych.

    Portfolio zawsze chciałem mieć, ale wtedy, gdy naprawdę chciałem, to nie
    było mnie stać. Potem było mnie stać, ale już nie chciałem, bo miałem
    Jornadę.

    Nadal mam Jornadę, odpaliłem na niej ze 2 lata temu współczesnego Debiana.
    Fajnie działa. Jak robisz apt-get install, to jest taki etap "building
    dependency tree". Na Jornadzie trwał ponad 40 minut, bo RAM się kończył,
    a swap na karcie CF był koszmarnie wolny. Jak chciałem coś zainstalować
    to ręcznie ściągałem pakiety i instalowałem przez dpkg -i.

    Jornada z Debianem leży w szufladzie. Przez jakiś czas miałem dla niej
    zastosowanie, ale już nie mam.

    Bluetooth jej nawet dorobiłem. Zmieściłem w środku BTM112, podpiąłem do
    portu szeregowego (zamiast konwertera poziomów), puściłem na tym PPP
    między Jornadą i Raspberry (Raspberry z wbudowanym BT). I działało.

    Pewnie nadal by działało, gdyby nie leżało w szufladzie, a Raspberry już
    dawno nie zostało zaorane / przeinstalowane.

    > To samo z laptopami z lat dziewięćdziesiątych. O komputerach
    > ośmiobitowych nawet nie wspomnę. Commodore albo małe Atari można jeszcze
    > kupić za rozsądną cenę, ale już taki Amstrad CPC potrafi swoje
    > kosztować. ;)

    No to czekam z moim Atari ;)

    Swoją drogą zauważyłem, że jeśli chcę napisać coś prostego, co ma mieć
    grafikę i np. coś rysować, coś pokazywać, coś sprawdzać, to dużo łatwiej,
    szybciej i jakoś przyjemniej jest mi odpalić Atari i zrobić to na nim,
    niż robić to na PC. Ciekawe.