eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej › Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
  • Data: 2018-06-13 18:29:33
    Temat: Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pfr9bl$r4n$1$g...@n...chmurka.net...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>Przewód- przewodzące otocznie. tzn. przewód do obudowy świecy, do
    >>>masy silnika i osprżętu itd.
    >
    >> Pojemnosc przerwy bedzie znikoma, za to pojemnosci miedzyzwojowe w
    >> cewce spore ..

    >W sumie... może przez to tworzy się LC w samej cewce zapłonowej?

    Tak ogolnie sie tworzy, zobacz na wykres DCM
    http://schmidt-walter-schaltnetzteile.de/smps_e/aww_
    hilfe_e.html

    te oscylacje napiecia po t2 sa prawdziwe i wynikaja z LC cewki czy
    innych pojemnosci pasozytniczych.

    Ale czy tak samo jest w samochodzie ?
    Te oscylacje to relatywnie niskiej czestotliwosci.

    >Tylko czy na rezonans tego LC wpłynie ten rezystor?

    Wplynie, ale odwrotnie - maly stlumi te drgania, duzy nie.

    > I czy nie powinien być wtedy przy cewce?

    IMO - powinien.

    >> Albo sa mniej slyszalne, bo wifi i komorki na szczescie nie
    >> halasuja
    >> bezposrednio.
    >> A jak sie je zakloci, to sie sciszaja, a nie halasuja :-)

    >Pytanie też, czy sama wyższa częstotliwość nie wymusza mniejszej
    >promieniowanej energii.

    >W sumie chyba można to łatwo sprawdzić. Słuchawka Bluetooth do ucha,
    >telefon gdzieś dalej (tak żeby było na granicy zasięgu), puścić
    >muzykę,
    >wsiąść na skuter / motor, odpalić i sprawdzić, czy nie zerwie.

    Generowane przy pomocy wtyczki od lampki 230V sa slyszalne w radiu FM,
    a BT nie ruszaja.
    Moze kabel za dlugi :-)

    >Jak kiedyś testowałem odbiornik VLF w samochodzie, to słyszałem
    >głównie
    >(tylko?) alternator. Zapłon i wtrysk były niesłyszalne.

    A skad wiesz, ze alternator ?
    Czestotliwosc wysoka ? Skad ona w altku ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: