  • Data: 2018-06-14 09:30:17
    Temat: Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak ogolnie sie tworzy, zobacz na wykres DCM
    > http://schmidt-walter-schaltnetzteile.de/smps_e/aww_
    hilfe_e.html

    > te oscylacje napiecia po t2 sa prawdziwe i wynikaja z LC cewki czy
    > innych pojemnosci pasozytniczych.
    >
    > Ale czy tak samo jest w samochodzie ?

    W sumie chyba nie ma powodu, żeby nie było?

    > Te oscylacje to relatywnie niskiej czestotliwosci.

    Pytanie jakiej są w samochodzie. Jak zakłóca, to pewnie nie tak niskiej :)

    Nie wiem czy nie komplikuje nic faktu zastosowanie CDI.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kondensatorowy_uk%C5%8
    2ad_zap%C5%82onowy
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kondensatorowy_uk%C5%8
    2ad_zap%C5%82onowy#/media/File:SystemeCDIImage1.png

    Do tego w tym konkretnym skuterku z jakiegoś powodu uzwojenia są połączone
    w miejscu, do którego dochodzi sygnał z CDI.

    http://www.chmurka.net/r/usenet/cewka_yamaha.png

    (Or idzie do CDI, B to masa)

    > Wplynie, ale odwrotnie - maly stlumi te drgania, duzy nie.

    Hmm, ale on jest od tłumienia drgań, czy od ograniczenia ich
    rozprzestrzeniania się?

    > Generowane przy pomocy wtyczki od lampki 230V sa slyszalne w radiu FM,
    > a BT nie ruszaja.
    > Moze kabel za dlugi :-)

    Albo to po prostu małe szpilki, z którymi korekcja błędów radzi sobie w
    locie :)

    > A skad wiesz, ze alternator ?

    Wyłączyłem zapłon podczas jazdy (wiem, że tak się nie robi) i nadal
    gwizdało :)

    > Czestotliwosc wysoka ? Skad ona w altku ?

    Pytanie jak wysoka. Na słuch to było ok. 1kHz, zależnie od obrotów.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]