    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rozbilansowanie ogniw Li-Ion
    Date: Mon, 4 Feb 2019 14:49:54 +0100

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
> [...]
    >szeregowo, każda sekcja po trzy ogniwa połączone równolegle). Ogniwa
    >te
    >pochodzą z hulajnogi, która była przez wiele miesięcy pozostawiona
    >bez
    >ładowania i powoli (~1,3 mA) je rozładowywała. Kupiłem tę hulajnogę i
    >chcę ją przywrócić do życia.

    >Po naładowaniu okazało się, że jedna sekcja z siedmiu ma zauważalnie
    >niższe napięcie, niż pozostałe. Podładowałem tę jedną, wyrównałem
    >napięcie, rozładowałem wszystkie -- rozjechało się o ok. 200 mV. Po
    >naładowaniu rozjazd wynosi już 600 mV (wszystkie mają 4.2 V, a ta

    W li-ion to bardzo duzo. 4.2V=naladowane, 3.8= mocno rozladowane.

    >Efekt jest taki, że układ ochrony baterii (battery protector) widzi
    >ten
    >rozjazd i odłącza pakiet.

    Byc moze widzi cos innego - ze np pod obciazeniem spada do 3.4V i jest
    rozladowane.

    Naladuj te jedna sekcje, ewentualnie rozladuj pozostale,
    albo zrob jakis balancer i laduj do pelna.

    No i pomacaj te ogniwa w czasie ladowania - mialem przypadki, gdy
    padalo jedno ogniwo z sekcji rownoleglej.

    >Pytanie: da się cokolwiek z tym jeszcze zrobić? Praktykuje się
    >wymianę
    >ogniw (tylko tych "słabszych"),

    niby sie praktykuje, ale dobrze by dobrac taka sama pojemnosc, a ze
    nie znana ... podmienic wszystkie.
    A moze na Ali bedzie tania bateria to tej hulajnogi ?

    >Zakładam że battery protector rozłącza pakiet nie bez powodu. Czym
    >grozi
    >obejście protectora? Może dojść do pożaru z przeładowania pozostałych
    >ogniw?

    Oczywiscie.

    >Innymi słowy: jest jeszcze jakiś sposób, żeby uratować ten pakiet,
    >czy
    >pozostaje tylko wymiana wszystkich ogniw?

    Ja bym poprobowal. Moze dobry.

    J.