eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRozbilansowanie ogniw Li-Ion › Re: Rozbilansowanie ogniw Li-Ion
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2
    .atman.pl!newsfeed.atman.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.net!not-for-m
    ail
    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rozbilansowanie ogniw Li-Ion
    Date: Wed, 6 Feb 2019 12:24:50 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <5...@t...no1>
    References: <e...@t...no1>
    <5c584349$0$502$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 6 Feb 2019 12:24:50 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="11256";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.4.2-20171224 ("Lochhead") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
    Cancel-Lock: sha1:0X+fWOi9/vC+Ed8C6RoG74Is8DI=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740788
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >>Efekt jest taki, że układ ochrony baterii (battery protector) widzi ten
    >>rozjazd i odłącza pakiet.
    >
    > Byc moze widzi cos innego - ze np pod obciazeniem spada do 3.4V i jest
    > rozladowane.

    To nie zależy od obciążenia. Raczej pewien stan rozładowania to
    triggeruje. Sterownik potrafi się w ogóle nie włączać. Sam układ ochrony
    potrafi odciąć baterię nawet przy poborze poniżej 1 mA, a nawet ładowarki
    potrafi nie przepuścić. Mierzyłem go.

    > Naladuj te jedna sekcje, ewentualnie rozladuj pozostale,

    Zrobiłem tak w pierwszej kolejności. Ustawiłem na wszystkich to samo
    napięcie, poczekałem z dobę -- było takie samo. Rozładowałem trochę
    (pobór 4 A przez kilkanaście minut), naładowałem (całość). Rozjechało
    się.

    > albo zrob jakis balancer i laduj do pelna.

    Tak, to jest jakaś opcja uratowania trupa...

    Zastanawiam się też nad całkowitym obejściem tych odstających od reszty
    ogniw. Pytanie tylko co na to battery protector i co na to sterownik, jak
    mu nagle napięcie spadnie (on wyłącza silnik przy ok. 19 V, więc mamy 3.2
    V na ogniwo pod obciążeniem).

    Pozostaje jeszcze opcja ostateczna, czyli kupienie dwóch tanich aku
    żelowych 12 V, kilka Ah, przyczepienie do podłogi i jazda na takiej
    wydumce. Trakcyjne nie będą, pewnie szybko się wykończą, ale jeśli
    mam dać 20 zł za sztukę, to akceptowalny kompromis :)

    Mimo wszystko wolałbym uratować oryginalne baterie. Nie chcę iść w koszt
    kupowania nowych ogniw do niej, to i tak tylko zabawka, chociaż fajna
    jest, zasięg też podobno ma spory (teoretycznie 40 km na nowych ogniwach,
    w praktyce myślę że przy mojej wadze nawet 10 km to będzie coś).

    > No i pomacaj te ogniwa w czasie ladowania - mialem przypadki, gdy
    > padalo jedno ogniwo z sekcji rownoleglej.

    Macałem, nie grzały się.

    > niby sie praktykuje, ale dobrze by dobrac taka sama pojemnosc, a ze
    > nie znana ... podmienic wszystkie.

    No właśnie... tego się boję. Przecież nawet minimalne niezbilansowanie
    będzie się kumulowało po jakimś czasie. Ten układ ochronny nie wygląda,
    jakby miał balancer.

    > A moze na Ali bedzie tania bateria to tej hulajnogi ?

    Pobieżnie poszukałem, nie widzę :(

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: