  • Data: 2019-11-08 16:20:13
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 8 listopada 2019 07:50:24 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 8 Nov 2019 12:47:15 +0100, Robert Wańkowski

    > Ja akurat nie, bo dopiero temat zgłębiam. Ale inni, owszem.
    >
    > Zacznijmy jednak od początku.
    (ciach resetowanie BMU)

    No widzisz. Sadze ze prawda lezy gdzies po srodku.
    Producent daje mozliwosc resetu BMU ale mysle ze to nie jedyna sprawa ktora sie toczy
    w tle.
    Niektore ogniwa tam zaczna padac i pracujac w takiej konfiguracji wczesniej czy
    pozniej zaczna sie problemy, czy to z pojemnoscia czy to z sprawnoscia ladowania.
    Tak czy siak trza bedzie aku wymienic.
    Choc szacuje ze to sie pojawi w okolicy 250-300kkm. Jak juz cale auto bedzie nieco
    zuzyte i nie bedzie az tak atrakcyjnym zakupem.
    Jesli wtedy sie da aku wymienic relatywnie tanio - fajnie.
    Jak nie to kiepsko, ludzie zaczna kalkulowac, ceny pospadaja, pojawia sie jakies
    latki na firmware (odpowiednik skrecania licznikow).

    Daj znac czy po tym resecie pojemnosc sie utrzymuje czy opada szybko do poziomu jaki
    byl przed resetem.

    Bo OIDP to ogniwa li-ion laduje sie stalym pradem i nie tylko monitoruje napiecie ale
    i temperature.
    Jak BMU jednak mierzy a nie zgaduje to moze ma tam gdzies czujniki temperatury i moze
    jednak wywnioskowac (nie zgadnac) ze danego aku nie mozna ladowac az tyle i pojemnosc
    znowu opadnie.