  • Data: 2018-06-13 12:08:46
    Temat: Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 13 Jun 2018 07:16:10 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Naszło mnie takie pytanie. W jaki sposób rezystor w fajce zapłonowej
    > wpływa na zmniejszenie zakłóceń generowanych przez zapłon?
    Tłumi drgania rezonansowe.

    > Domyślam się, że żeby zmniejszyć zakłócenia (czyli dU/dt) musi powstać
    > obwód RC, ale gdzie jest pojemność? Czy to pojemność przerwy w świecy?
    Przewód- przewodzące otocznie. tzn. przewód do obudowy świecy, do masy
    silnika i osprżętu itd.

    > Co w ogóle promieniuje te zakłócenia? Przewód zapłonowy robi za antenę?
    Tak, z grubsza :)

    > Czemu montuje się te rezystory w fajkach (i świecach), a nie w cewce? Czy
    > bliskość rezystora do świecy ma jakieś znaczenie?
    Ma. Częstotliwość drgań zależy jak wiesz od pojemności. Dając rezystor
    bliżej źródła ujemnej oporności (iskry) zmniejszasz pojemność rezonującą
    co przenosi drgania rezonansowe w wyższy zakres częstotliwości gdzie
    podobno są mniej szkodliwe.

    > Czemu producenci stosują różne wartości w zależności od pojazdu (widziałem
    > 1k, 5k, 10k)? Od czego to zależy?
    IMO głównie od widzimisię projektanta. Ale może nawet robią pomiary
    skuteczności w funkcji tej oporności?

    --
    Jacek
    I hate haters.